بورس پرس
1401/06/27
10:52
برنامه تعمیراتی ۱۰۷ هزار مگاواتی برای تامین برق تابستان ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: برای تامین برق پایدار تابستان سال آینده حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اسماعیل نمازی گفت: بیش از ۸.۵ هزار نفر از کارکنان نیروگاه‌های حرارتی در سراسر ایران مشغول به کار هستند تا در این ایام خللی در تولید برق پایدار ایجاد نشود.


وی افزود: فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی هر سال از نیمه شهریور آغاز می‌شود و باید تمام یواحدهای برق حرارتی پیش از خرداد و شروع اوج مصرف برق با آمادگی کامل در مدار تولید قرار گیرند. برای تامین برق پایدار تابستان سال آینده حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نظر گرفته شده و به منظور افزایش آمادگی این واحدها ۷۳۵ پروژه تعمیراتی پیش‌بینی شده که قبل از شروع دوره اوج بار سال ۱۴۰۲ بتوان تمام واحدهای تولید برق حرارتی را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشت.


این مقام مسئول ادامه داد: رکورد تعمیرات نیروگاهی در اوج تابستان سال جاری شکسته و باعث شد برای نخستین بار حدود ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع اوج مصرف برق تابستان به پایان برسد و موجب شد ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۹۸ درصد عبور کند.


به گفته نمازی برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های مدونی در بخش افزایش ظرفیت، تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار قرار گرفته است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0