رمزارز نیوز
1402/03/18
16:33
توقف در تراکنش‌های آربیتروم؛ تاثیر آن بر قیمت چه بود؟

شبکه اتریومی لایه ۲ آربیتروم، پردازش تراکنش‌ها روی این شبکه را در ۷ ژوئن متوقف کرد. دلیل این توقف این بود که… مطالعه مطلب ...

شبکه اتریومی لایه ۲ آربیتروم، پردازش تراکنش‌ها روی این شبکه را در ۷ ژوئن متوقف کرد. دلیل این توقف این بود که تنظیم‌کننده آن با یک اشکال در برچسب دسته‌ای (batch poster) مواجه شده بود. البته این حادثه فقط یک ساعت به طول انجامید و معلوم شد که شبکه باید پردازش تراکنش را متوقف می‌کرد؛ زیرا ترتیب‌دهنده (sequencer) با اشکالی مواجه شد و امکان ارسال دسته‌های آنچین وجود نداشت.


حساب توییتر Arbitrum Developers بیان کرد که پوستر دسته‌ای Sequencer مسئول این مشکل است و به دلیل وجود اشکال در آن بود که برخی از تراکنش‌ها برای مدتی ارسال نشد. آنها تاکید کردند که دلیل این اتفاق، کمبود بودجه برای پرداخت هزینه کارمزد نیست.


بعد از این اتفاق، قیمت آربیتروم (ARB) خیلی کاهش پیدا نکرد و نشان‌دهنده این بود که زیاد تحت تاثیر این حادثه قرار نگرفته است. این رمزارز با کاهش ۴.۹ درصدی به ۱.۱۲ دلار رسید که از ۱.۱۸ دلار تا این قیمت کاهش یافته است.


شبکه آربیتروم یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ اتریوم است. در طول این مدت، راه‌حل‌های لایه ۲ افزایش قیمت زیادی داشته‌اند. آنها از نظر رشد قیمتی بقیه بازار را شکست داده و Optimsim و ImmutableX شاهد افزایش قیمت بین ۳ تا ۶ درصد در چند روز گذشته بوده‌اند.


البته باید در نظر داشت که افزایش قیمت Optimism می‌تواند به دلیل مهاجرت شبکه اصلی آن به Bedrock باشد که در ۷ ژوئن به پایان رسید. این ارتقا زمان تایید تراکنش را از ۱۰ دقیقه به ۱ دقیقه و هزینه‌های کارمزد را تا ۴۰٪ کاهش می‌دهد.


انتهای خبر

0
0