اقتصاد آنلاین
1402/02/09
18:12
📌 رشد دلار به بورس تهران جهت داد/ رکورد ارزش معاملات باری دیگر شکست 🔹بازار سرمایه که در روز ۴ شنبه روند نوسانی و رو به پایین همراه شده بود امروز ا...

📌 رشد دلار به بورس تهران جهت داد/ رکورد ارزش معاملات باری دیگر شکست


🔹بازار سرمایه که در روز ۴ شنبه روند نوسانی و رو به پایین همراه شده بود امروز از ابتدا با رشد تمامی شاخص ها همراه شد و اغلب فعالین بازار را شگفت زده کرد.



🔹البته که رشد امروز بازار سهام بیشتر در گروه های دلاری بود این گروه ها در چند هفته گذشته بازدهی خاصی ثبت نکردند و عمدتا در تعادل بودند تا سهام کوچک تر رشد کنند.



🔹حال به نظر رشد دوباره‌ی نرخ دلار در بازار آزاد باعث شده تا فنر این نوع سهام دوباره آزاد شود و نهنگ های بورس تهران امروز کاملا خودنمایی کردند و صف خرید فولاد و فارس و شستا کاملا در بازار به چشم می آمد.



🔹اما بازار سهام امروز هم روز پرحجمی را گذراند، ارزش معاملات باری دیگر از ابتدای سال ۱۴۰۱ رکورد خود را جابه‌جا کرد و امروز ارزش معاملات ۲۲۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار سهام به ثبت رسید.



🔹به نظر در روزهای آتی باید شاهد استقبال و تقاضای بالا از محصولات فولادی در بورس کالا باشیم و رشد دلار دوباره خریداران را به رقابت سر شمش فولادی وادارد و واکنش امروز بازار به گروه فلزات اساسی نیز پیرو این امر بوده است.



🔹نرخ دلار بازار آزاد با رشد قابل توجه نسبت به قبل تعطیلات به ۵۴۵۰۰ تومان رسیده است و اختلاف این نرخ با نرخ های نیما ۳۶۰۰۰ تومانی و ۴۲۰۰۰ تومانی همچنان می تواند پتانسیل خفته بازار سهام برای ادامه رشد بازار می باشد.



👈 برای مطالعه مشروح گزارش کلیک کنید



انتهای خبر

0
0