کانال کدال
1399/11/28
10:10
‍ ‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت برای این شرکت 📊 نماد: شغدیر (پتروشیمی غدیر) معرفی شرکت: این شرکت در زمینی به مساحت 15...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت برای این شرکت



📊 نماد: شغدیر (پتروشیمی غدیر)



معرفی شرکت:


این شرکت در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده و در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسیده است. نام محصول تولیدی آن وینیل کلراید مونومر (VCM) با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن و پلی ونیل کلراید (PVC) با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن در سال است که در ساخت انواع لوله‌ها، شیلنگ‌ها، عایق‌های الکتریکی، چارچوب درب و پنجره، کابینت و صنایع خودروسازی و … کاربرد دارد.



✳️ طرح های توسعه:



❇️ ترکیب درآمدی شرکت:


🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۱۴,۷۸۶,۳۴۸ میلیون ریال داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۲٪ افزایش داشته است.


🔹 ۲۲ درصد از درامد شرکت حاصل از فعالیت صادراتی و ۷۸ درصد حاصل فروش داخلی است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۶,۸۳۶,۱۸۸ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: شرکت در سال جاری هزینه مالی نداشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است .این نسبت از سال ۹۶ تا ۹۹ صعودی و مثبت است. میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۱۷۲٪ درصد می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۶۳٪ بوده است. نسبت ROE در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است. نسبت ROE شرکت ۷۵ درصد بیشتر از متوسط صنعت می باشد که نشان دهنده عملکرد مطلوب مدیریت در سودآوری در قیاس با سایر شرکت های هم گروه خود می باشد. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. نسبت گردش دارایی ها در طی سال های ۹۵ تا ۹۹ افزایش داشته است. این نسبت در سال ۹۸ برابر۱.۵۵ بوده و در سال ۹۹ برابر ۲.۰۵ بوده است که علت افزایش آن دارایی های شرکت بوده است.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۱.۵۷ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۲.۱۱ بوده است و نشان دهنده کاهش در این بخش است.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۲۲٪ به ۴۳٪ افزایش پیدا کرده است



همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر افزایش ROE افزایش گردش دارایی ها، کاهش اهرم مالی و افزایش حاشیه سود خالص می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #شغدیر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:



انتهای خبر

0
0