آکادمی هلاکوئی
1400/12/02
08:30
بانک سوئیسی Credit Suisse متهم به میزبانی مقامات فاسد

اطلاعات فاش شده نشان می دهد که تا…

اطلاعات فاش شده نشان می دهد که تا همین اواخر، بانک Credit Suisse دارای حساب هایی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای افراد تحریم شده و سران کشورهایی بود که بنا به گزارش ها متهم به پولشویی بودند.


نیویورک تایمز در ۲۰ فوریه(۱ اسفند) گزارش داد که درز اطلاعات شامل بیش از ۱۸۰۰۰ حساب بانکی است. داده‌ها به حساب‌هایی برمی‌گردد که از دهه ۱۹۴۰ تا ۲۰۱۰ (۱۳۱۹ تا ۱۳۸۹)باز بودند.


در میان دارندگان حسابی که «میلیون‌ها دلار در کردیت سوئیس» داشتند، عبدالله دوم پادشاه اردن و معاون سابق وزیر انرژی ونزوئلا، نرویس ویلالوبوس(Nervis Villalobos)، بودند.


شاه عبدالله به سوء استفاده از کمک های مالی به نفع شخصی خود متهم شده است، در حالی که ویلالوبوس در سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) به پولشویی اعتراف کرد. سایر افراد تحریم شده نیز در کردیت سوئیس حساب داشتند، همانطور که نیویورک تایمز نوشت:


سایر دارندگان حساب شامل پسران یک رئیس استخبارات پاکستان بودند که در دهه ۱۹۸۰(۱۳۵۹) به انتقال میلیاردها دلار از ایالات متحده و سایر کشورها به (مجاهدین) در افغانستان کمک کردند.


Banteg، توسعه‌دهنده اصلی Yearn Finance (YFI)، پلتفرم پیشرو کشاورزی غیرمتمرکز مالی (DeFi) امروز در توییتی نوشت: «Credit Suisse AML با خوشحالی میزبان قاچاقچیان انسان، قاتلان و مقامات فاسد بود.» مفسران به HSBC، یکی دیگر از بانک های بین المللی بزرگ توجه کردند که جریمه های سنگینی را برای کمک به جنایتکاران جدی بین المللی پرداخت کرده است.


اگرچه قوانینی وجود دارد که بانک های سوئیسی را از پذیرش سپرده از مجرمان شناخته شده منع می کند، قوانین معروف بانکی این کشور فرار از آن را آسان می کند، اگر اصلا اجرا شود. همانطور که نیویورک تایمز نوشت:


این افشاگری نشان می‌دهد که Credit Suisse نه تنها برای افراد فوق‌ثروتمند، بلکه به افرادی که سوابق مشکل‌سازشان برای هرکسی که نام آن‌ها را از طریق یک موتور جستجو گذاشته، آشکار بوده و به خدمات خود ادامه می‌دهد.


همچنین ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده مشخص شده توسط نشت داده ها، ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده شده توسط Chainalysis که تا سال ۲۰۲۱ توسط نهنگ های کریپتو جنایتکار نگهداری می شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0