اخبار اکس نوین
1401/03/30
16:10
ارز دیجیتال nft books چیست

قبل از پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال nft books چیست ، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که NFT چیست . NFT را به عنوان سند مالکیت یک فایل دیجیتال در نظر بگیرید. خود این اصطلاح مخفف توکن غیر قابل تعویض است . یک دارایی دیجیتالی که در یک بلاک چین وجود دارد و معامله می شود. این توکن، طبق تعریف، غیرقابل جایگزین است. NFT می تواند هر چیز دیجیتالی باشد، از آثار هنری گرفته تا بازی های ویدیویی و موسیقی. به ثبت کردن یک فایل‌های دیجیتال به عنوان NFT در بلاک چین ، minting می گویند . شناخته شده ترین بلاک چینی که در حال حاضر NFT ها…

قبل از پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال nft books چیست ، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که NFT چیست. NFT را به عنوان سند مالکیت یک فایل دیجیتال در نظر بگیرید. خود این اصطلاح مخفف توکن غیر قابل تعویض است . یک دارایی دیجیتالی که در یک بلاک چین وجود دارد و معامله می شود. این توکن، طبق تعریف، غیرقابل جایگزین است. NFT می تواند هر چیز دیجیتالی باشد، از آثار هنری گرفته تا بازی های ویدیویی و موسیقی.


به ثبت کردن یک فایل‌های دیجیتال به عنوان NFT در بلاک چین ، minting می گویند . شناخته شده ترین بلاک چینی که در حال حاضر NFT ها را میزبانی می کند، اتریوم است . با این حال، ثبت NFT ها رایگان نیست. برای NFT کردن یک فایل دیجیتال، هزینه ای باید پرداخت شود. این هزینه به عنوان هزینه گاز شناخته می شود و به صورت ارز دیجیتال پرداخت می شود.


در حال حاضر بازارهای آنلاین بسیاری وجود دارد که در آن توکن های nft به سرمایه گذاران فروخته می شوند. معامله ای که بین فروشنده و خریدار انجام می شود توسط قراردادهای هوشمند و همچنین حق امتیاز( که بسته به نوع قرار داد nft متفاوت است ) کنترل می شود.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


اکنون که فهمیدیم NFT چیست، بیایید نگاهی به ارز دیجیتال NFT books بیندازیم. درست مانند کتاب های الکترونیکی، NFT books ها می توانند حاوی عناصر چند رسانه ای و تعاملی باشند. در حالی که کتاب‌های الکترونیکی به‌عنوان فایل‌های قابل دانلودی وجود دارند که هر کسی می‌تواند از سایت های آنلاین کتاب الکترونیکی خریداری کند، NFT books را فقط می‌توان از بازارهای بلاک چین خریداری کرد، که مالکیت کتاب را از فروشنده به خریدار منتقل می‌کند – که البت هاین کار این شامل حق نسخه‌برداری نمی‌شود. NFT کردن کتاب آن را بیشتر شبیه یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد می کند، درست مانند خرید اولین نسخه از یک کتاب چاپی، یا نسخه ای که توسط نویسنده امضا شده است.


بر خلاف کتاب‌های الکترونیکی، تعداد نسخه‌های یک کتاب که NFT شده محدود می باشد، معمولا فقط حدود ۱۰۰ نسخه. این محدودیت مفهوم کمیابی NFTها را حفظ می کند. این کتاب‌ها معمولا به‌صورت نسخه‌های ویژه با مزایای منحصربه‌فرد نیز عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، با خرید NFT BOOK یک کتاب ، خریدار می تواند از یک کلاس خصوصی بهره مند شود یا با نویسنده کتاب مصاحبه انفرادی داشته باشد


نکته مهم دیگر در مورد انتشار NFT برای نویسندگان این است که آنها می توانند از یک بازار ثانویه برای فروش مجدد کتاب خود بهره مند شوند ، جایی که نویسنده درصدی از هر فروش مجدد انجام شده را دریافت می کند. و از آنجایی که نسخه‌های محدودی از این کتاب وجود دارد، ارز دیجیتال NFT booksاز کتاب‌های الکترونیکی معمولی ارزشمندتر است.


بازار NFT در حال حاضر در حال رونق است و این تنها آغاز راه است. بنابراین ممکن است بخواهید یک نسخه ویژه NFT از کتاب خود بسازید تا از این بازار نوظهور بهترین بهره را ببرید و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید، که عبارتند از:


هنگامی که کتاب خود را به عنوان NFT ثبت کردید، آن کتاب در دنیای دیجیتال به شما تعلق دارد. این بدان معنی است که شما می توانید آن را مستقل از یک شرکت ناشر بفروشید.


برخلاف پلتفرم‌های انتشاراتی که نویسنده باید هفته‌ها یا حتی ماه‌ها منتظر بماند تا حق امتیاز کتاب خود را دریافت کند، وقتی کتاب NFT را می‌فروشید، بلافاصله مبلغ دریافت می‌کنید. این عمل از طریق قرارداد هوشمندی که روی بلاک چین وجود دارد اتفاق می‌افتد و پس از انجام فروش اجرا می‌شود.


می‌توانید با ارائه امتیازات اضافی مانند یک دوره آموزشی منحصر به فرد، یک مشاوره انفرادی، یا نوعی نشست مشترک بین خریدار و نویسنده، به کتاب NFT شده خود خود ارزش بیشتری بیافزایید. این کار هم تعداد طرفداران شما را افزایش می دهد و هم ارزش ارز دیجیتال nft books شما را برای طرفداران شما افزایش می دهد.


NFT ها بیشتر شبیه به سرمایه گذاری هستند. این بدان معنی است که معمولا ارزش و محبوبیت آنها در طول زمان افزایش می یابد.


وقتی صحبت از کتاب‌های NFT می‌شود، جایی برای دزدان وجود ندارد، زیرا هر نسخه از کتاب و همچنین صاحب آن در بلاک چین ثبت می‌شود. پس ازهر بار تغییر مالکیت، حق امتیاز پرداخت می شود. و همه چیز کنترل شده است


فروش بازار ثانویه دارای حق امتیازی است که شما به عنوان نویسنده می توانید دریافت کنید. بنابراین وقتی که در آینده شخصی که کتاب شما را خریده تصمیم به فروش مجدد آن می گیرد، شما درصدی از آن فروش و هر معامله بعدی را دریافت می کنید. این کار نویسندگان و همچنین طرفداران را قدرتمند می کند و به آنها احساس تیزبینی و مشارکت در برند شما را می دهد.


اگر تصمیم به ایجاد و استفاده از ارز دیجیتال nft books ، باید فراتر از عمل نوشتن و انتشار کتاب فکر کنید. سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث می شود خوانندگان بخواهند روی کتاب شما سرمایه گذاری کنند. بنابراین قبل از اینکه به این ماجراجویی بروید، =چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:


قبل از شروع کل فرآیند نوشتن و nft کردن کتاب، یک چیز را باید در نظر داشته باشید این است که بهتر است انجمنی داشته باشید که از شما حمایت کند. برای کتاب‌های نویسندگان مستقل و جدید سخت است که در دریای NFT‌ها بدون داشتن طرفداران مورد توجه قرار گیرند.


ارائه تعداد محدودی از نسخه ها، ارزش کتاب شما را افزایش می دهد، آن را خاص تر می کند و در نتیجه قیمت آن را افزایش می دهد.


با افزودن منابع اضافی، مانند تصویرسازی برای صحنه ای در کتاب ها یا مصاحبه با نویسنده، کتاب NFT را به یک نسخه ویژه تبدیل کنید.


راه دیگر برای افزودن ارزش این است که هر نسخه از نسخه محدود NFT را دارای چیزی واقعا منحصربه‌فرد کنید، مانند تغییری در عبارت یا جلد هنری کتاب.


در این مرحله، ممکن است بگویید: همه این مطالب عالی است، اما چگونه می توانم یک کتاب را NFT کنم؟ خوب، روند nft کردن کتاب شما ممکن است از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی، این چیزی است که شما باید انجام دهید:


هزینه NFT کردن کتاب به بازاری که انتخاب می کنید و میزان شلوغی آن بازار بستگی دارد. به عنوان مثال، اولین کارمزد برای مقداردهی اولیه حساب در OpenSea می تواند از ۷۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر باشد، و خبر خوب این است که به تازگی مدیر مجموعه OpenSea اعلام کرده که به فروشندگان اجازه می دهد بدون پرداخت هزینه گاز ( مبلغ اولیه برای nft کردن ) NFT بسازند.


این ویژگی یعنی رایگان بودن nft کردن کتاب ها البته، برای همه بازارها صدق نمی کند. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید قیمت اولیه یا همان gas price را زیر نظر داشته باشید تا بدانید بهترین زمان برای ثبت کردن کتاب در ان اف تی کدن چه زمانی است . همچنین می توانید از یک ردیاب گاز مانند Etherscan برای کمک به شما در این زمینه ، استفاده کنید.


درامدی که نویسندگان از فروش آثار nft خود دارند با بازار واقعی کتاب متفاوت است ، چه برای چاپ کتاب های دیجیتال یا کاغذی. ناشران معمولا به نویسنده حق امتیازی می دهند که از ۱۵٪ تا ۷۰٪ بسته به ناشر متفاوت است، اما وقتی کتاب خود را در قالب NFT می فروشید، قیمت کامل آن را دریافت می کنید، البه منهای کمیسیونی که بازار ( بازار انتخابی شما برای فروش nft ) می گیرد.


همچنین وقتی NFT شما دوباره فروخته می شود، درصدی از هر فروش بعدی را دریافت می کنید. این حق امتیازمعمولا از ۵٪ تا ۱۰٪ متغیر است. در اکثر بازارها، نویسنده می تواند درصد حق امتیاز NFT را که می خواهد انتخاب کند.


با رونق بازار NFTها، ظهور بازارهای جدیدی که در زمینه کتاب تخصص دارند امری عادی است. بنابراین، علاوه بر بازارهای محبوب NFT، مانند OpenSea، Rarible، و SuperRare، ممکن است دوست داشته باشید کتاب خود را در یک بازار تخصصی کتاب بریزید تا شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطب داشته باشید.


در اینجا برخی از بازارهای ارز دیجیتال nft books آورده شده است:


همان طور که می دانید ما در ابتدای بازار NFT ها هستیم . نویسندگان می توانند از ارز دیجیتال nft books ها استفاده کنند. NFT Books از ارزش افزوده به کتاب گرفته تا حتی بازاردست دوم کتاب، هم برای نویسندگان و هم برای خوانندگان مفید است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد هر گونه پرسش انتقاد پیشنهاد و دیدگاهی دارید حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید .


منابع :


https://blog.kotobee.com/nft-books/


انتهای خبر

0
0