بورس۲۴
1403/06/05
11:42
در انتظار گزارش «کچاد»

بورس ۲۴: بازار در انتظار گزارش عملکرد مرداد ماه این غول معدنی است. یکی از سهم های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه بوده که در انتهای بهار ۱۴۰۳ با شناسایی ۵.۸۷ هزار میلیارد تومان سود خالص، مانده حساب سود انباشته خود را به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رساند!

بورس۲۴ : بازار در انتظار گزارش عملکرد مرداد ماه این غول معدنی است.


یکی از سهم های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه بوده که در انتهای بهار ۱۴۰۳ با شناسایی ۵.۸۷ هزار میلیارد تومان سود خالص، مانده حساب سود انباشته خود را به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رساند!


این رقم به نوعی یک ثروت نهفته در دل بیزینس است که در صورت افزایش سرمایه و انتقال به فعالیت های عملیاتی و سرمایه گذاری، نه تنها روند درآمدی و سودآوری بیزینس تثبیت خواهد شد، بلکه شاهد گسترش مجاری درآمدی و تقویت پتانسیل های سودسازی این غول معدنی خواهیم بود.


کم ریسک شاید هم بدون ریسک!


یکی از کم ریسک ترین ساختار های سرمایه را در صنعت خود دارد؛ بدین صورت که در انتهای خرداد ۱۴۰۳ از مجموع ۸۹ همت منابع مالی، تنها ۱۹.۶ همت از محل بدهی ها تامین شده و این یعنی وزن بدهی ها در ساختار سرمایه بیزینس تقریبا ۲۲٪ است!


همچنین سرفصل دارایی های جاری در فصل بهار در عدد ۴۱.۱ هزار میلیارد تومان گزارش شده که با احتساب بدهی های جاری به مبلغ ۱۹.۵ همت، سرمایه در گردش بیزینس در سطح مثبت ۲۱.۵ هزار میلیارد تومان محاسبه شده و این یعنی حجم نقدینگی مطلوبی در دسترس مدیریت بوده و در نتیجه قدرت مانور تیم مدیریتی در اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی باز است.همچنین توجه فرمایید که کل بدهی های این غول معدنی برابر با ۱۹.۶ همت است! بنابراین شرکت می تواند هر زمان که بخواهد، تمام بدهی ها را از محل تنها دارایی های جاری تسویه کند و این یعنی ریسک مالی شرکت تقریبا صفر است!


حرکت زودهنگام به سمت تعدیل مثبت بودجه


دو محصول فولاد و کنسانتره سنگ آهن سهم بالایی در سبد درآمدی بیزینس داشته و به ترتیب ۴۸٪ و ۳۶٪ از درآمد ۴ ماهه از محل فروش این دو محصول حاصل شده است.در رابطه با محصول فولاد، نرخ فروش داخلی در تیر ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۲.۳ میلیون تومان به ازای هر تن گزارش شده است. این عدد در تیر ۱۴۰۲ برابر با ۲۰.۵ میلیون تومان بود؛ فلذا شاهد رشد ۹٪ نرخ فروش این محصول هستیم.


همچنین در خصوص کنسانتره سنگ آهن نیز باید گفت که در تیر ماه ۱۴۰۳ هر تن کنسانتره به نرخ ۴.۱ میلیون تومان معامله شده که نسبت به تیر ۱۴۰۲ مبین ۱۹٪ رشد است.


خبر خوب برای سهامداران شرکت آن است که از همین تیر ماه ۱۴۰۳ انحراف مثبت نرخ فروش این دو محصول استراتژیک در عملکرد واقعی شرکت نسبت به بودجه تحقق یافته است؛ بدین صورت که نرخ فروش این محصولات در تیر ماه نسبت به نرخ برآوردی در بودجه ۹ ماهه بیشتر بوده و این یعنی حرکت شرکت به سمت تعدیل مثبت بودجه که سیگنال قوی برای بازار بورس خواهد بود.


انتهای خبر

0
0