بورس۲۴
1402/11/08
17:13
افزایش سرمایه «دکوثر» در مجمع تصویب شد

امروز مجمع عمومی فوق ‌العاده شرکت داروسازی کوثر برگزار شد.

بورس۲۴ : امروز مجمع عمومی فوق ‌العاده شرکت داروسازی کوثر برگزار شد.


مدیر عامل شرکت درخصوص افزایش سرمایه ای که در مجمع به تصویب رسید گفت: این افزایش سرمایه از مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۶۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و معادل ۵۳ درصد خواهد بود که با هدف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی انجام خواهد شد که دوره بازگشت این افزایش سرمایه ۳ سال و ۸ ماه است .


در طول جلسه ، نماینده سازمان گفت: دادگاه طی یک رای به سازمان بورس گفته است، داروسازی کوثر و داروسازی امین منع انتقال و تغییر در سرمایه خود دارند که در صورت تصویب افزایش سرمایه، در این جلسه از سوی سازمان ، مجوز ثبت افزایش سرمایه صادر نخواهد شد و بازگشایی نماد به مشکل خواهد خورد و سهامدار خرد متضرر خواهد شد .


در نهایت افزایش سرمایه با تصمیم ، رییس مجمع و سهامداران شرکت به تصویب مجمع رسید و گفته شد که مسائل حقوقی توسط وکلای شرکت و سازمان بورس حل خواهد شد.


در طول جلسه به دعوای بین شرکت عبیدی و داروسازی کوثر پرداخته شد ، که مدیر مالی شرکت گفت : معامله ای خارج از بورس بین آقای بانکی و شرکت عبیدی انجام شده است و طی این معامله ۳۷.۵ درصد از سهام شرکت داروسازی کوثر به داروسازی عبیدی واگذار شده است که چون داروسازی امین داخل داروسازی کوثر است ، تحت تاثیر قرار گرفته است .


مدیر عامل در ارتباط با تجدید ارزیابی دارایی ها گفت : شرکت در برج ۲ یک شفاف سازی برای تجدید داده است ، که به محض اینکه مشکلات با عبیدی حل شود به آن پرداخته می شود و فعلا شرکت ، منتظر اصلاح ماده ۱۵ استاندارد حسابداری است و فعلا باید تکلیف دعوا با عبیدی حل شود.


مدیر عامل در ارتباط با تخفیفات محصولات شرکت گفت : میانگین تخفیفات شرکت به ۷ درصد رسیده است که در بین بقیه داروسازی های کشور، ما کمترین تخفیف را داده ایم


او گفت : شرایط بازار دارو به خاطر تخفیف های زیاد در آذر ماه خراب شده بود که در پی آن سازمان غذا و دارو هم به چند شرکت اخطار داد.


در انتهای مجمع، نماینده سازمان گفت: در خصوص افزایش سرمایه، تجدید نظر انجام شود یا مسئولیت افزایش سرمایه به هیات مدیره سپرده شود تا بازگشایی نماد با مشکل رو به رو نشود که رییس مجمع دوباره اعلام کرد ، مسائل حقوقی توسط وکلای شرکت و سازمان بورس حل خواهد شد.


انتهای خبر

0
0