آوای آگاه
1402/11/09
10:08
درخواست سازمان بورس و اوراق بهادار از «دکوثر» برای تجدید نظر در افزایش سرمایه

مجمع فوق‌العاده شرکت داروسازی کوثر با مشارکت ۵۳.۶درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش آوا ی آگاه؛ مجمع فوق‌العاده شرکت داروسازی کوثر با مشارکت ۵۳.۶درصد از سهامداران برگزار شد.


سرما یه شرکت از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲ ۶ ۰ میلیارد تومان (حدود ۵ ۳درصد) و از محل سود انباشته افزایش یافت.


اصلاح ساختار مال ی و جلوگیری از خروج نقدینگی از مهم‌ترین اهداف این افزایش سرمایه عنوان شد.


نما ینده سازمان در این جلسه عنوان کرد که رای دادگاه به سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده و داروسازی کوثر و امین منعی برای تغییر در سرمایه خود دارند. بر همین اساس در صورت تصویب افزایش سرمایه، مجوز ثبت افزایش سرمایه از سوی سازمان صادر نمی‌شود و تا تعیین قطعی موضوع، امکان ثبت و بازگشایی را ندارند.


وک یل شرکت طی پیامی به مجمع عنوان کرد: دستور موقت منعی در افزایش سرمایه شرکت ندارد.


در نها یت افزایش سرمایه به تصویب مجمع رسید. شرکت اعلام کرد که موضوعات ثبت و بازگشایی نماد، مسائل حقوقی هستند که وکلای شرکت با سازمان بررسی خواهند کرد.


برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها در انتظار اصلاح ماده ۱۵ استاندارد حسابداری هستیم. از طرفی، این افزایش سرمایه منوط به تعیین تکلیف با عبیدی است.


با افزایش سرمایه از محل سود انباشته از ۱۴ میلیارد تومان معافیت مالیاتی استفاده می‌کنیم که مهلت آن تا پایان سال است.


میانگین تخفیفات به ۷درصد رسیده است و در بین تمام داروسازی‌های کشور، کم‌ترین میزان تخفیف را داریم. از آذرماه شرایط بازار دارو به دلیل تخفیف بی‌شمار بهم ریخت. سندیکا و سازمان غذا و دارو نیز اعلام کردند که نباید این اتفاق رخ دهد. شرکت‌های خاطی هم اخطار دریافت کردند.


میزان‌های چک‌های برگشتی پخش‌ها بسیار افزایش یافته است.


دعوا با عبیدی حقوقی و قضایی است. زمان و نتیجه پیگیری‌ها به دستگاه قضایی مرتبط است. هر دو شرکت تمایل دارند که زودتر نتیجه مشخص شود.


در ماه‌های آینده، فروش شرکت افزایش خواهد یافت. همانطور که در مجمع گفته بودیم، روی محصولات غیرآنتی‌بیوتیکی متمرکز شده‌ایم.


در پایان مجمع، نماینده سازمان اعلام کرد که با توجه به ابلاغیه قضایی از شرکت درخواست می‌کنیم که درخصوص مصوبه افزایش سرمایه تجدیدنظر کند یا اینکه مسئولیت افزایش سرمایه به هیئت‌مدیره سپرده شود تا در بازگشایی نماد مشکلی ایجاد نشود.


انتهای خبر

0
0