اخبار اکس نوین
1400/06/21
11:41
کاهش کارمزد در شبکه اتریوم همزمان با رکود بازار توکن‌های غیرقابل‌معاوضه

اکس نوین: با کاهش رونق بازار توکن‌های غیرقابل‌معاوضه، کارمزد های سرسام‌آور اتریوم به سطوح ۲۸ آگوست کاهش پیدا کرده‌اند. بر اساس داده‌های اتر اسکن، در حال حاضر، متوسط هزینه یک تراکنش در شبکه اتریوم ۱۲.۲ دلار است. کارمزدی که برای هر تراکنش پرداخت می‌شود و توسط شبکه سوزانده می‌شود، بسته به زمان و شلوغی شبکه افزایش می‌یابد. برای مثال، در طول روز گذشته متوسط کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم ۲۹ دلار بود. کاهش کارمزدهای اتریوم در طول هفته‌های اخیر به دلیل جنون پیرامون بازار NFT، کارمزدهای اتریوم سر به فلک کشید با این حال، بر اساس آمار ارائه‌شده توسط وب‌سایت NonFungible.com، میانگین هفت‌روزه فروش NFT از بیش از یک میلیارد دلار…

اکس نوین : با کاهش رونق بازار توکن‌های غیرقابل‌معاوضه، کارمزد های سرسام‌آور اتریوم به سطوح ۲۸ آگوست کاهش پیدا کرده‌اند. بر اساس داده‌های اتر اسکن، در حال حاضر، متوسط هزینه یک تراکنش در شبکه اتریوم ۱۲.۲ دلار است.


کارمزدی که برای هر تراکنش پرداخت می‌شود و توسط شبکه سوزانده می‌شود، بسته به زمان و شلوغی شبکه افزایش می‌یابد. برای مثال، در طول روز گذشته متوسط کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم ۲۹ دلار بود.


در طول هفته‌های اخیر به دلیل جنون پیرامون بازار NFT، کارمزدهای اتریوم سر به فلک کشید با این حال، بر اساس آمار ارائه‌شده توسط وب‌سایت NonFungible.com، میانگین هفت‌روزه فروش NFT از بیش از یک میلیارد دلار ۲۹ اوت به ۲۱۷ میلیون دلار کاهش پیدا کرده که باعث کاهش کارمزد شبکه اتریوم شده است.


علاوه بر این، میزان فروش روزانه نیز به مراتب کمتر شده است. پس از جهش بزرگ در تاریخ ۲۸ اوت که ۲۶۷ میلیون دلار NFT که بیشتر آنها به مجموعه NFT میمون‌های جهش‌یافته تعلق داشت به فروش رفت، حجم معاملات دیروز به ۷ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.


قیمت اتریوم نیز مسیر مشابهی را طی کرده است. اتریوم از قیمت ۳۲۰۰ دلار در پایان اوت، در تاریخ ۳ سپتامبر به مرز ۴۰۰۰ دلار رسید و این سطح تا ۷ سپتامبر حفظ شد. با این حال، بازار فرو ریخت و قیمت اتریوم نیز به ۳۱۸۶ دلار کاهش پیدا کرد. این افت شدید همزمان با سقوط شاخص S&P ۵۰۰ و نگرانی‌ها در رابطه با اقتصاد آمریکا صورت گرفت.


اگرچه فروش کاهش یافته است اما خوش‌بینی در میان سازندگان NFT همچنان پابرجاست چراکه این افراد مدعی هستند که در این فضا کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده و بهترین‌ها هنوز در راه است. نوآوری‌های زیادی در فضای NFT وجود دارد با این حال، به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان باید در رابطه با کارمزدهای بالای شبکه اتریوم، راه حلی پیدا کنند.


منبع decrypt


انتهای خبر

0
0