مبین تحلیل
1400/07/20
11:30
📌#قشیر 🔸شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد از جمله شرکت هایی است که تولید شکر از محل استحصال چغندر قند به صورت کشت بهاره صورت میپذیرد. ظرفیت عملی شرکت...

📌#قشیر



🔸شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد از جمله شرکت هایی است که تولید شکر از محل استحصال چغندر قند به صورت کشت بهاره صورت میپذیرد. ظرفیت عملی شرکت حدود ۴۳ هزار تن میباشد که بیشترین میزان تولید صورت گرفته طی سال گذشته ۳۱ هزار تن بوده است. لازم به ذکر است که شرکت برای رسیدن به ظرفیت عملی خود با عیار ۱۸ درصد باید در سال نزدیک به ۲۵۰ هزار تن چغندر خریداری نماید.



🔸با توجه به اینکه عمده تولیدات شرکت در نیمه دوم سال صورت می‌پذیرد، بنابراین افزایش نرخ صورت گرفته به ۱۲۴۰۰ تومان میتواند تاثیر بسزایی در سودآوری شرکت داشته باشد.



🔸با فرض تولید ۳۸ هزار تن در سال جاری و نرخ ۱۲۴۰۰ تومان برای ۳۰ هزار تن در ادامه سال، درآمد شرکت فقط از این محل حدود ۴۷۰ میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب درآمدهای حاصل از تولید ملاس و... درآمد شرکت میتواند در محدوده ۶۴۰ میلیارد تومان قرار گیرد.



🔸از طرفی نکته ای که طی روزهای جاری بحث های زیادی روی آن است نرخ خرید چغندر قند می‌باشد، که نرخ اعلامی حدود ۱۴۷۵ تومان به ازای هر کیلو میباشد . ولی با توجه به روند ۲۰ ساله قیمت مصوب چغند قند به میزان ۲۵ درصد نرخ مصوب گندم( ۷۵۰۰ تومان)، باید این نرخ به ۱۸۷۵ تومان برسد. هزینه مواد مستقیم شرکت با احتساب نرخ ۱۴۷۵ تومان در حدود ۳۸۰ میلیارد تومان خواهد بود. با در نظر گرفتن هزینه های حقوق و دستمزد تولید و سربار بهای تمام شده شرکت به عدد ۴۶۵میلیارد تومان خواهد رسید.



🔸در نهایت با لحاظ کردن متغیر های دیگر این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ میتواند به ازای هر سهم سودی بالغ بر ۳۶۰ الی ۳۹۰ تومان در خوشبینانه ترین حالت داشته باشد.



🔸از طرفی این شرکت برنامه افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی را نیز از محل مازاد تجدید ارزیابی نیز در دستور کار خود دارد که این عامل نیز میتواند به عنوان یکی از مولفه های پنهان تاثیر گذار روی P/E شرکت منجر به رشد آن شود.


➖➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0