کارگزاری آبان
1401/01/09
11:12
#بوعلی رشد تولید محصولات بوعلی در اسفند شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در اسفند ماه 17,789 میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به متوسط مبلغ فروش ...

#بوعلی


رشد تولید محصولات بوعلی در اسفند


شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در اسفند ماه ۱۷,۷۸۹ میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به متوسط مبلغ فروش شرکت در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری، کاهش ۱۹ درصدی را ثبت کرده است. علاوه بر این مبلغ فروش اسفند نسبت به بهمن ماه کاهش ۲۷ درصدی داشته است. این در حالی است که مبلغ فروش ۱۲ ماهه ابتدای ۱۴۰۰ در مقایسه با ۱۲ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ رشد ۹۹ درصدی داشته است.


افت فروش شرکت در اسفند ماه عمدتا با توجه به کاهش مقدار فروش بوده است و این در حالی است که تولید شرکت در اسفند ماه نسبت به ماه قبل رشد ۴۲ درصدی داشته است.


از دلایل افت مقدار فروش اسفند ماه نسبت به بهمن میتوان به عدم فروش محصول برش سنگین داخلی اشاره کرد. اما در مقابل مبلغ فروش صادراتی این محصول با افزایشی حدود ۵۵۱ درصد گزارش شده است (بدلیل افزایش نرخ فروش صادراتی به میزان ۸ درصد و افزایش مقدار صادرات به اندازه ۳۸ درصد) شرکت برش سنگین صادراتی در اسفند ماه را معادل ۷۴۱ دلار به ازای هر تن فروخته است. لازم به ذکر است که تولید برش سنگین نسبت به بهمن ماه رشد۷۳ درصدی داشته و به این ترتیب بخشی از تولید به صورت موجودی انبار باقی مانده است.


دیگر محصول مهم بوعلی، ریفرمیت است. در گزارش شرکت مقدار تولید این محصول ۶۲ درصد افزایش را نشان میدهد اما کل مقدار تولید به فروش نرسیده است نرخ فروش ریفرمیت صادراتی از ۸۴۷ دلار به ازای هر تن در بهمن ماه به ۹۰۶ دلار به ازای هر تن در اسفند رسیده و مقدار فروش صادراتی این محصول نیز با رشد ۳۸ درصدی همراه بوده است.


مبلغ فروش برش سبک اسفند نسبت به بهمن ماه ۶۲ درصد رشد را ثبت کرده است که ناشی از افزایش نرخ ۲۰ درصدی و افزایش مقداری فروش به اندازه ۳۶ درصد این محصول در این ماه نسبت به بهمن اشاره کرد.


اگر چه مبلغ فروش شرکت در این ماه کاهشی بوده ولیکن گزارش مطلوب شرکت در مقدار تولید اسفند ماه نقطه روشنی است و انتظار میرود در ماه های آتی با فروش این موجودی افت فروش جبران گردد.




انتهای خبر

0
0