بورس۲۴
1401/06/26
20:38
پیش بینی وضعیت بورس در روز یک شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

به نظر می رسد که در روز آتی معاملاتی متعادل با تمایلات رو به پایین و با برتری نسبی سمت عرضه را شاهد باشیم. هرچند طبیعتا برخی صنایع کوچک و تک سهم ها معاملات مثبت و بهتری خواهند داشت...

پیش بینی وضعیت بورس در روز یک شنبه 27 شهریور 1401

بورس۲۴ : بازار سهام معاملات آخرین روز هفته گذشته را با سرخپوشی نماگرهای بورسی به پایان برد.


با وجود شروع مثبت و متعادل عموم نمادها در روز چهارشنبه، اما در همان ساعت ابتدایی از تب و تاب معاملات کاسته شده و همزمان با عقب نشینی خریداران و افزایش تحرکات فروشندگان در کلیت بازار، روند نماگرها نزولی شدند.


با وجود این که فروشنده قدرتمندی در بازار وجود نداشته و به نوعی بیشتر سرمایه گذاران و سهامداران صرفا تماشاچی بودند، سبز کمرنگ شاخص ها دوامی نداشت و در نهایت شاخص کل با افت ۰.۳ درصدی معادل ۴۰۵۰ واحد در ارتفاع ۱,۳۸۹,۰۷۹.۵۸ واحدی قرار گرفت.


ارزش معاملات خرد باز هم در سطوح پایین قرار گرفت و رقم ۲۴۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرد. کدهای حقیقی نیز رقم ۱۰۳ میلیارد تومان از گردونه معاملات خارج کردند.


نرخ تورم ایالات متحده برای ماه آگوست منتشر شد و نرخ سالانه با ثبت عدد ۸.۳ درصدی با وجود کاهش نسبت به ماه گذشته، ۰.۲ درصد بالاتر از انتظارات بود.


تورم ماهانه نیز درحالی عدد ۰.۱ درصدی را نمایش داد که انتظارات حول منفی ۰.۱ درصد می‌چرخید. پس از انتشار داده‌های تورم ماه آگوست ایالات متحده که تا حدودی بالاتر از انتظارات بود، شاخص دلار جهش کرد. نشست بعدی فدرال رزور برای افزایش نرخ بهره در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد و باید دید با این اوضاع، فدرال رزرو نرخ بهره را چه مقدار افزایش خواهدداد؟ طبیعتا با وجود این آمار، عزم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره جزم تر خواهد شد. همین خبر کافی بود تا نگرانی ها نسبت به روند آتی بازارهای جهانی افزایش یافته و بازارهای جهانی به این خبر واکنش نشان دهند.


طبیعتا سودآوری بخش قابل توجهی از شرکت های بازار سرمایه ارتباط مستقیمی با بازارهای جهانی دارد و این مساله می تواند همچنان فضای معاملات صنایع کامودیتی محور را چالش برانگیز و البته کم رمق کند.


ابهامات این چنینی و البته فضای مبهم آینده سیاسی و اقتصادی کشور و به ویژه بحث مذاکرات، سبب شده تا نقدینگی قابل ملاحظه ای به بازار ورود نکند و همین نقدینگی اندک هم ترجیح می دهند یا با خبر خرید کنند یا به سراغ نمادهای کوچک و کم ریسک که از قضا به کف قیمتی رسیده یا دارایی محور هستند، بروند. هرچند مدتی است خریداران قبل از معامله نگاهی به کدال نیز می اندازند و علاوه بر گزارشات شرکت ها، اخبار شرکت ها را همچون خبر افزایش سرمایه، طرح های توسعه و ... را رصد می کنند.


البته چندروزی است حقیقی ها خودرویی ها را نیز خوب می خرند. به گونه ای که مدتی است قطعه سازها به دلیل تخمین چشم انداز آتی روشن در محدوده های بالای دامنه نوسان معامله می شوند.


به هر حال به نظر می رسد که در روز آتی معاملاتی متعادل با تمایلات رو به پایین و با برتری نسبی سمت عرضه را شاهد باشیم. هرچند طبیعتا برخی صنایع کوچک و تک سهم ها معاملات مثبت و بهتری خواهندداشت.


مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

انتهای خبر

0
0