سنا
1400/07/17
13:42
۶ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز، (شنبه، هفدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۰۵ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۲۱ هزار و ۵۴۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۸ هزار و ۶۶۵ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۹۲ هزار و ۴۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۴۲ هزار و ۱۳۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۰ هزار و ۶۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۹۳ هزار و ۹۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۹ هزار و ۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۸۸ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با ۲۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۲۱۷ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۲۰۶ واحد و شرکت کالسیمین با ۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۴۱۹ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۸۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۵ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .



انتهای خبر

0
0