بورس۲۴
1403/06/17
14:16
بهبود چشم‌گیر صورت‌های مالی«تنوین» در بهار ۱۴۰۳

تامین سرمایه نوین در تیر ماه ۱۴۰۳ مجموعا ۱۶۴ میلیارد تومان درآمد از محل ارائه خدمات(عمدتا تعهد پذیره‌نویسی و بازارگرانی) و سرمایه‌گذاری حاصل کسب کرده و توانسته ارزش تجمیعی درآمد‌های ۴ ماهه خود را به ۵۷۰ میلیارد تومان برساند و این رقم برای دوره مشابه برابر با ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است که نشان از رشد ۱۳ درصدی دارد. همچنین در تیر ۱۴۰۲ درآمد ماهانه ۱۲۸ میلیارد تومان گزارش شده بود و این یعنی در تیرماه ۱۴۰۳ شاهد رشد ۳۵ میلیاردی رقم درآمد ماهانه شرکت هستیم.

بورس۲۴ : تامین سرمایه نوین در تیر ماه ۱۴۰۳ مجموعا ۱۶۴ میلیارد تومان درآمد از محل ارائه خدمات(عمدتا تعهد پذیره‌نویسی و بازارگرانی) و سرمایه‌گذاری حاصل کسب کرده و توانسته ارزش تجمیعی درآمد‌های ۴ ماهه خود را به ۵۷۰ میلیارد تومان برساند و این رقم برای دوره مشابه برابر با ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است که نشان از رشد ۱۳ درصدی دارد. همچنین در تیر ۱۴۰۲ درآمد ماهانه ۱۲۸ میلیارد تومان گزارش شده بود و این یعنی در تیرماه ۱۴۰۳ شاهد رشد ۳۵ میلیاردی رقم درآمد ماهانه شرکت هستیم.


تنوین در این مدت ۴ ماهه، از محل ارائه خدمات ۲۲۴ میلیارد تومان و از محل سرمایه‌گذاری‌ها ۳۴۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.


۴۸ درصد درآمد معادل ۱۰۷ میلیارد تومان ارائه خدمات، از محل بازارگردانی ایجاد شده است و این رقم در دوره مشابه ۱۴۰۲ برابر با ۵۸ میلیارد تومان بوده است. بنابراین، شاهد رشد ۸۴ درصدی در این مجرای درآمدی هستیم.


در صورت‌های مالی بهار امسال شرکت، از محل درآمد ۴۰۸ میلیاردی، سود خالصی معادل ۳۲۹ میلیارد تومان شناسایی شده که تقریبا برابر با ۲۷ درصد از سود خالص دوره ۱۴۰۲ است. با انتقال این رقم به سود انباشته، مانده این حساب به ۶۲۶ میلیارد تومان رسیده است که تقریبا ۱۶ درصد از ارزش اسمی سرمایه شرکت است.


با توجه به صورت جریان وجوه نقد در میابیم که نقدینگی شرکت در قیاس با بهار ۱۴۰۲، در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد. در این مدت ۳ ماهه تقریبا ۱۰۶ میلیارد تومان وجوه نقد از محل فعالیت‌های عملیاتی حاصل شده؛ حال آنکه این رقم در بهار ۱۴۰۲ بابر با ۳۳ میلیارد تومان بوده است. پرواضح است که رشد نقدینگی در دسترس، ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های سرمایه‌گذاری داشته و می‌تواند عایدی این بخش را افزایش دهد.


در ضمن در خصوص دیگر فاکتور سنجش نقدینگی(سرمایه در گردش) باید گفت که در انتهای بهار ۱۴۰۳ دارایی‌های جاری شرکت در سطح ۵.۶۶ هزار میلیارد تومان گزارش شده که با احتساب ۱.۵ همت بدهی جاری، سرمایه در گردش شرکت در عدد مثبت ۴.۱ هزار میلیارد تومان محاسبه می‌شود.


در نهایت، مجموع بدهی‌های شرکت نیز برابر با ۲ همت بوده، بنابراین تمام تعهدات مالی شرکت از محل دارایی‌های جاری قابل تسویه است و این یعنی ریسک مالی بسیار پایینی برای شرکت وجود دارد.


انتهای خبر

0
0