کوینیت
1399/11/21
20:20
رویای کسب بیت کوین مجانی: سراب یا واقعیت؟

امروزه روش‌های مختلفی برای کسب «بیت کوین رایگان» در دسترس کاربران قرار دارد که در این مقاله به معرفی این روش‌ها و بررسی کارآمدی آن‌ها می‌پردازیم

بیت کوین امروزه به یک دارایی بسیار ارزشمند تبدیل شده است و کسب مقداری بیت کوین به‌طور رایگان فعالیت جذابی به‌نظر می‌رسد. در همین راستا، پلتفرم‌های مختلفی با اهداف متفاوت کسب بیت کوین رایگان را به کاربران خودشان پیشنهاد می‌کنند. این پیشنهادات معمولا مورد توجه کاربران ناآشنا با صنعت رمزارزی قرار می‌گیرد با این وجود ریسک‌های متعددی را نیز برای آن‌ها به همراه دارد. در این مقاله روش‌های کسب بیت کوین رایگان و همچنین کارایی این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌د‌هیم.

کسب بیت کوین رایگان در سایت‌های فاست

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فاست(Faucet) نوعی سیستم پاداش‌دهی محسوب می‌شوند که معمولا در مقیاس کوچک چند ساتوشی به کاربران پاداش می‌دهد. کاربران می‌توانند با تکمیل کد کپچا و یا انجام تسک(کار و یا وظیفه کوچکی که توسط سایت مشخص می‌شود)، پاداش خود را دریافت کنند.


فاست

با این وجود به دلیل ارزش پایین پاداش‌های ارائه شده در سایت‌های فاست و افزایش سطح کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی بیت کوین امکان واریز آنی دارایی به حساب کیف‌پول آن‌ها وجود ندارد. در همین راستا:


برخی از این سایت‌ها از سرویس واسطه استفاده می‌کنند که با عنوان میکرووالت نیز شناخته می‌شوند، سرویس‌های میکرووالت در حقیقت نقش واسطه‌ی معتبر را در میان سایت و کاربران ایفاء می‌کنند. تعداد دیگری از سایت‌های فاست نیز پاداش‌های جمع‌آوری شده را تا زمان رسیدن به سطح حد نصاب در نزد خود نگه‌داری می‌کنند. از آنجایی که دارایی‌ها تا زمان دست‌یابی به حد نصاب نزد پلتفرم ارائه کننده‌ی خدمات نگه‌داری می‌شود، این دسته از سایت‌های فاست ریسک بالاتری را برای کاربران به همراه دارند. در گذشته، برخی از اولین طرفداران بیت کوین برای گسترش هرچه بیشتر این نو‌آوری مقداری از این دارایی را در میان علاقه‌مندان توزیع کرده‌اند. بر اساس گزارش کوینیت ، نخستین سایت فاست ۵ بیت کوین را به هر کاربر ارائه کرده است.


با این وجود همزمان با افزایش ارزش بیت کوین در طول زمان، مقدار دارایی پرداخت شده(بر مبنای ساتوشی) نیز کاهش یافته است. در مقابل گسترش شبکه‌ی بیت کوین به افزایش تعداد تراکنش‌ها و در نتیجه افزایش کارمزد تراکنش‌ها اشاره دارد.


همچنین تعدادی از سایت‌های فاست کاربران خود را مجبور می‌کنند تا برنامه و یا اپلیکیشن مشخصی را دانلود و نصب کنند. در این شرایط ریسک آلوده شدن سیستم به بدافزارهای مختلف وجود دارد.


کسب بیت کوین از طریق مشاهده‌ی تبلیغات

تبلیغات یک موثر روش برای جذب تعداد بیشتری از مشتریان محسوب می‌گردد، تعدادی از پلتفرم‌ها برای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی خود به تعداد بیشتری از کاربران بیت کوین رایگان را پیشنهاد می‌کنند. در حقیقت این پلتفرم‌ها بخشی از درآمد حاصل از نمایش این آگهی‌ها را به کاربران ارائه می‌کنند. با این وجود، درآمد حاصل از مشاهده‌ی هر تبلیغ بسیار ناچیز است و بسیاری از کاربران در نهایت به دلیل مواجهه با شرط حداقل برداشت دارایی و یا کسر کارمزد شبکه عملکرد موثری نخواهند داشت. کاربران عادی که این روش کسب بیت کوین رایگان را تجربه می‌کنند، معمولا تنها پس از چند روز تلاش و کسب تجربه‌ی ناموفق این پلتفرم‌ها را ترک می‌کنند.


پروژه‌های کلاهبرداری

اگرچه تعدادی از پلتفرم‌هایی که بیت کوین رایگان را به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند نیز درصورت دستیابی کاربران به حد نصاب دارایی جمع‌آوری شده را به آن‌ها پرداخت می‌کنند، اما تعداد زیادی از کلاهبرداران از جذابیت بیت کوین رایگان برای هدف قرار دادن طعمه‌های خود استفاده می‌کنند. در حقیقت امروزه علاوه بر پلتفرم‌هایی که دارایی کاربران را به آن‌ها پرداخت نمی‌کنند، پیشنهاد‌های کلاهبرداری متعددی همانند عودت دوبرابر مقدار ارسال شده به آدرس کلاهبرداران و یا پیشنهاد سود بالا برای سپرده‌گذاری دارایی‌ها نزد کلاهبرداران وجود دارند که تنها خسارت را برای قربانیان به همراه دارند.


اسکمرها

از آنجایی که رمزارزها امروزه به دارایی بسیار ارزشمندی تبدیل شده‌اند، پیش از فعالیت در یک پلتفرم مشخص ابتدا باید اعتبار آن مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار بگیرد.


کسب بیت کوین از طریق اپلیکیشن‌های ماینینگ

در نخستین ماه‌های راه‌اندازی شبکه‌ی بیت کوین، کاربران می‌توانستند با استفاده از پردازنده‌‌ی یک کامپیوتر عادی و به‌طور کاملا موثری در شبکه‌ی بیت‌کوین رمزارز استخراج کنند. اما در طول زمان رقابت ماینرها موجب شده است تا فعالیت ماینینگ به صنعت کاملا تخصصی تبدیل شود. هم‌اکنون ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین، برای استخراج رمزارز از تجهیزات مبتنی بر مدار‌های مجتمع دارای کاربرد خاص(ASIC) استفاده می‌کنند که توان پردازشی بالایی را ارائه می‌کنند.


با توجه به تحولات صنعت استخراج بیت کوین، هم‌اکنون کامپیوتر‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ و یا تلفن‌های همراه هوشمند قادر به رقابت با ماینرهای این شبکه نخواهند بود و در نتیجه استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوتر‌های شخصی امروزه فعالیت موثری محسوب نمی‌شود.


اپلیکشن‌های ماینینگ

با این وجود، تعدادی از پلتفرم‌ها همانند کریپتو‌تب (Cryptotab) کاربران را به استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوتر‌های شخصی خود ترغیب می‌کنند که در نهایت برای کاربران هیچ سودی نخواهد داشت. حتی پروژه‌هایی که امکان استخراج رمزارز بدون استفاده از منابع پردازشی گجت‌ها را فراهم کرده‌اند(همانند شبیه‌سازی استخراج رمزارز الکترونیوم (Electroneum) با استفاده از تلفن‌های همراه) نیز در نهایت شکست خورده و یا متوقف شده‌اند.


کسب بیت کوین رایگان در مقابل انجام وظایف(فری لنسری)

انجام وظایف(تسک‌ها) یکی از روش‌های موثر برای کسب بیت کوین رایگان محسوب می‌شود. این روش کسب درآمد با عنوان فریلنسری نیز شناخته می‌شود و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها همانند برنامه‌نویسی، مشاهده‌ی ویدئو، بازدید از سایت، انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، پشتیبانی و … را شامل می‌گردد. همچنین پاداش دریافت شده نیز نسبت به سایر روش‌های کسب بیت کوین رایگان ارزش بالاتری دارد.


با این وجود، بسیاری از وب‌سایت‌های فعال در این حوزه از ارائه‌ی خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند.


نتیجه‌گیری

با توجه به افزایش ارزش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت کوین و درآمد ناچیز کاربران در پلتفرم‌های فاست و پلتفرم‌های درآمدهای کوچک(MicroEarning) که بیت کوین رایگان را به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند، امروزه کسب بیت کوین از طریق این پلتفرم‌ها فعالیت موثری محسوب نمی‌شود.


از طرفی کلاهبرداران از جذابیت رمزارزها برای به دام انداختن قربانیان خود استفاده می‌کنند و به علاقه‌مندان کسب بیت کوین رایگان توصیه می‌شود تا پیش از فعالیت در یک پلتفرم مشخص اعتبار آن را به دقت بررسی کنند.



اگرچه کسب بیت کوین رایگان نسبت به سایر روش‌ها از استقبال بیشتری برخوردار است اما معمولا کمترین بازدهی را نیز برای کاربران تازه‌کار که این روش‌ها را جستجو می‌کنند به همراه خواهد داشت. در حقیقت بسیاری از افراد ناآشنا تنها وقت ارزشمند خود را در این مسیر به هدر می‌دهند و در نهایت تنها تجربه‌ی شکست نصیبشان خواهد شد. در نتیجه ارزیابی و تحقیق کامل در رابطه با آغاز هر فعالیتی از زیان احتمالی کاربران جلوگیری خواهد کرد. نظر شما نسبت به امکان کسب رایگان بیت کوین چیست؟ آیا تاکنون روش‌های کسب رایگان رمزارز را امتحان کرده‌اید؟ کارایی این روش‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.


انتهای خبر

0
0