بورس۲۴
1402/12/23
12:25
آخرین خبرها از تجدید ارزیابی «های وب»

مدیرعامل های وب درخصوص تجدید ارزیابی گفت: ساختمان و زمین را تجدید داده ایم و این تجدید به هزینه جاری چیزی اضافه نمی کند و در سود و زیان اثری ندارد ولی برای تجهیزات اگر تجدید بدهیم استهلاک دارد که قطعا عقلانی نیست. اما تلاش داریم برای سر فصل سرمایه گذاری تا قبل مجمع تجدید ارزیابی بدهیم .

بورس۲۴ : امروز قرار بود مجمع عمومی فوق العاده شرکت داده گستر عصر نوین به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته برگزار شود اما به تنفس خورد.


میری مدیرعامل شرکت درخصوص تنفس این مجمع گفت: خرداد ماه به سازمان بورس اعلام کردیم قصد افزایش سرمایه داریم. اما به این دلیل که سود سهام سال ۱۴۰۰ کامل به سهامداران پرداخت نشده بود، سازمان فقط با ۲۰ درصد افزایش سرمایه درخواستی از طرف ما موافقت کرد. اما این افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان اثر مالیاتی برای ما داشت که به این ترتیب، تصمیم بر آن شد که این مجمع را تنفس بدهیم تا جلسه کمیته سازمان بورس برگزار شود. طی تصمیماتی که گرفته می شود، تاریخ مجمع عمومی فوق العاده دیگری معلوم خواهد شد.


در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت، مجید میری، ایمان میری، علی اکبر موسوی و شرکت امید آوران عصر ارتباطات براساس آرا به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید انتخاب شدند.


در انتهای مجمع، مدیرعامل به پرسش و پاسخ سهامداران پاسخ داد و به نکاتی مهمی اشاره کرد که اهم آنها به شرح زیر است :


میری گفت: سرفصل های درآمدی ما متفاوت است زیرا حق سهم دولت متفاوت است و مشوق های ما دو دسته هستند: پوششی و اتصال که برای مشوق های اتصالی ریالی پرداخت نشده و ما هم نمی دانیم رفتار سازمان دقیقا چیست. به همین دلیل ما هم هنوز ریالی شناسایی نکرده ایم.


او در ارتباط با سوال سهامداری که خواستار تفکیک سر فصل های درآمدی برای تحلیل بهتر شرکت بود گفت: شفاف سازی و تفیک سر فصل های درآمدی در صورت های مالی ۶ ماهه و سالانه وجود دارد.


مدیرعامل های وب گفت: درآمد B۲C از اپراتورها گرفته می شود و درآمد B۲G از دولت گرفته می شود.


وی در اتباط با سود سهام واریزی سال ۱۴۰۱ گفت : ۱۷ فروردین ماه، ما نیم بیشتری از سود سهام ۱۴۰۰ را پرداخت کردیم و برای مابقی آن باید وثیقه می گرفتیم که هیچ کجا با گذاشتن وثیقه موافقت نکرد و من وثیقه ای گذاشتم که مابقی سود سهام توسط وثیقه من پرداخت خواهد شد. اما برای سود سهام واریزی سال ۱۴۰۱ این واریز منوط به ضمانت نامه ای بود که ضمانت نامه را تامین کرده ایم و امیدواریم بتوانیم تا شهریور ماه پرداخت کنیم.


میری گفت: درآمد های های وب از سه راه تامین می شود: مردم و کسب و کارها (خصوصی و نیمه خصوصی و اپراتورها) و دولت که بخش زیادی از درامدهای ما که از سال ۱۳۹۷ هست و از دولت طلبکار هستیم شناسایی نشده است و تا مطمئن از پرداخت آن توسط دولت نشویم آنها را شناسایی نمی کنیم که با حسابرس دچار مشکل شویم. دولت اعلام کرده طلب را پرداخت نمی کند که این مبلغ، عدد قابل توجهی است. اما دولت موظف است که پرداخت کند و این طلب برای بازبینی رفته است. این طلب باید با دیر کرد پرداخت شود.


او در ارتباط با چشم انداز شرکت گفت: حوزه ارتباطات یک کالای اساسی شده است اما همه کالاهای اساسی افزایش نرخ گرفته اند و با توجه به تورم نرخ ها به روز شده است به جز حوزه ارتباطات که اگر بر همین منوال جلو برویم بازار خوبی نخواهد بود ولی اگر افزایش نرخ بگیریم و فیبر راه بیفتد و چون سرمایه گذاری خوبی است و تعرفه آن آزاد است برای شرکت بسیار خوب خواهد بود.


مدیرعامل های وب درخصوص تجدید ارزیابی گفت: ساختمان و زمین را تجدید داده ایم و این تجدید به هزینه جاری چیزی اضافه نمی کند و در سود و زیان اثری ندارد ولی برای تجهیزات اگر تجدید بدهیم استهلاک دارد که قطعا عقلانی نیست. اما تلاش داریم برای سر فصل سرمایه گذاری تا قبل مجمع تجدید ارزیابی بدهیم .


او گفت: ما حتما در سال آینده باید از محل آورده نقدی افزایش سرمایه بدهیم.


انتهای خبر

0
0