بورس پرس
1400/11/24
09:20
روایت سهامدار حقیقی از وضعیت یک شرکت پس از عرضه اولیه چهار سال قبل

سهامدار حقیقی شرکت حاضر در بازار پایه ، نکاتی در مورد وضعیت "وپسا" و چهار سال پس از گذشت عرضه اولیه مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، افشین محمدی یکی از سهامداران شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، مواردی درباره این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس مطرح کرد که قابل تایید یا رد توسط بورس پرس نبوده و مدیران شرکت هم می توانند به این نکات مطروحه پاسخ دهند.


وی با اشاره به سهمی که چهار سال راه رفته را برگشته، اعلام کرد: این سهم سال ۹۶ به قیمت ۱۰۳ تومان در بازار پایه عرضه اولیه شد.


"وپسا" در گروه پیمانکاری صنعتی قرار داشته و بیشتر در زمینه لیفت های سنگین فعالیت دارد. لیفت هایی که بیش از ۴۰۰ تن را جابجا می کند. بالغ بر یک سوم جرثقیل های سنگین در اختیار این شرکت است. به علاوه در ضمینه ساخت و تجهیز صنایع پتروشیمی ، نیروگاهای گازی و بادی و پالایشگاهی نیز فعالیت دارد .


با اینکه "وپسا" به گفته مدیرعامل، فعالیت انحصاری دارد و تمام قرارداد ها بصورت دلاری بسته می شود ولی در چهار سال حضور در بازار پایه فرابورس، سود چندانی در صورت های مالی وجود ندارد که بیشتر به دلیل عدم شفافیت است. زیرا در این چهار سال حتی یک قرارداد را بصورت شفاف در سامانه کدال ارائه نکرده و تمام قرارداد ها سر بسته مانده است. یکی از دلایل عدم شفافیت و صورت های مالی دستکاری شده به فرار مالیاتی بازمی گردد.


بعد حدود چهار سال حضور شرکت در بازار پایه، قیمت سهام نزدیک به قیمت عرضه اولیه شده که بیشتر به دلیل سفته بازی و فروش گسترده سهامدار عمده و کنترل سهم است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0