رمزارز نیوز
1402/12/19
16:21
عملکرد خیره‌کننده BNB؛ آیا قیمت بایننس کوین به زودی به ۵۰۰ دلار خواهد…

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بایننس کوین (BNB) عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و به این واسطه این توکن توانست به جای سولانا (SOL) در رده چهارم برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار بگیرد.


یکی از دلایل رشد قیمت، افزایش چشمگیر حجم معاملات برنامه‌های کاربردی غیر‌متمرکز (DApp) در بلاکچین بایننس است. همچنین تعداد آدرس‌های فعالی که با این برنامه‌های کاربردی تعامل داشته‌اند به ۵.۶ میلیون رسیده است.


قیمت کنونی بایننس کوین، بالاترین قیمت طی ۲ سال گذشته محسوب می‌شود. در زمان نگارش این خبر، قیمت این ارز دیجیتال به ۴۹۱ دلار رسیده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که به زودی به ۵۰۰ دلار نیز خواهد رسید.


یکی از مبناهای این پیش‌بینی، سطوح لیکوییدیتی این آلتکوین است. سطوح لیکوییدیتی، سطوح قیمتی هستند که پوزیشن‌های موجود با رسیدن به آنها به صورت خودکار بسته می‌شوند.


در حال حاضر، سطح لیکوییدیتی BNB نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند به زودی به ۵۰۲.۷۶ دلار برسد. در این صورت، پوزیشن‌های شورت به صورت گسترده لیکویید خواهند شد. بنابراین، باز کردن یک پوزیشن شورت، به خصوص با اهرم بالا، ممکن است تصمیم معاملاتی خوبی نباشد.


bnb-rises-10-but-500-may-not-be-that-easy-to-attain

نمودار بالا همچنین دلتای تجمعی سطح لیکوییدیتی (CLLD) را در نظر گرفته است. در زمان انتشار، CLLD مثبت است. این قرائت مثبت می‌تواند به یک سوگیری نزولی دامن بزند.


در صورتی که وضعیت مثبت CLLD به افزایش خود ادامه دهد، بایننس کوین می‌تواند پس از رسیدن به مقاومت روانی ۵۰۰ دلار، یک اصلاح کامل را تجربه کند.


در صورتی که قیمت پس از اصلاح بار دیگر افزایش یابد، سقف تاریخی خود را هدف قرار خواهد داد. علاوه بر این، بر اساس تجزیه و تحلیل نمودار روزانه BNB/USD، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) در حال حاضر افزایش یافته است. این افزایش یک سیگنال صعودی محسوب می‌شود.


علاوه بر این، اندیکاتور حرکت جهت‌دار (DMI) نیز سیگنال OBV را تایید می‌کند. در زمان نگارش این خبر، مقدار +DMI (خط سبز) در سطح ۳۳.۶۳ و -DMI (خط قرمز) در سطح ۱۳.۲۹ قرار گرفته‌اند که از تسلط خریداران حکایت دارد.


bnb-rises-10-but-500-may-not-be-that-easy-to-attain

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که شاخص میانگین حرکت جهت‌دار (ADX) نقش مهمی در عملکرد قیمت دارد. در زمان نگارش این مقاله، ADX (خط زرد) در ۵۱.۲۴ قرار دارد که حاکی از قدرت بالای روند کنونی است.


با این حال، کاهش حجم خرید می‌تواند موجب کاهش قیمت شود. در این صورت قیمت این توکن ممکن است به ۴۳۰ دلار برسد. یکی از مواردی که می‌تواند بر حجم معاملات تاثیر منفی داشته باشد، وضعیت چالش‌های حقوقی صرافی بایننس و مدیرعامل سابق آن چانگ‌پنگ ژائو است.


انتهای خبر

0
0