اخبار اکس نوین
1400/09/10
00:00
رئیس فدرال رزرو آمریکا: تورم گذرا نیست

اکس نوین: جروم پاول، رئیس فدرال رزرو معتقد است افزایش تورم در آمریکا گذرا نیست به همین خاطر وی در حال بررسی گزینه سرعت بخشیدن به برنامه کاهش خرید اوراق قرضه برای کنترل آن است. پس از انتشار این اخبار، بیت کوین به سرعت ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت. پاول می‌گوید: تورم «گذرا» نیست جروم پاول امروز در مجلس سنا برنامه‌های جدید خود را اعلام کرد. به گفته وی، اقتصاد آمریکا در حال حاضر قوی است و مسئله تورم جدی است که مستلزم کاهش سریع است. پاول در این رابطه گفت: من فکر می‌کنم باید در جلسه بعدی خود که چند هفته دیگر برگزار می‌شود، در رابطه با اینکه آیا مناسب…

اکس نوین : جروم پاول، رئیس فدرال رزرو معتقد است افزایش تورم در آمریکا گذرا نیست به همین خاطر وی در حال بررسی گزینه سرعت بخشیدن به برنامه کاهش خرید اوراق قرضه برای کنترل آن است. پس از انتشار این اخبار، بیت کوین به سرعت ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت.


جروم پاول امروز در مجلس سنا برنامه‌های جدید خود را اعلام کرد. به گفته وی، اقتصاد آمریکا در حال حاضر قوی است و مسئله تورم جدی است که مستلزم کاهش سریع است.


پاول در این رابطه گفت:


من فکر می‌کنم باید در جلسه بعدی خود که چند هفته دیگر برگزار می‌شود، در رابطه با اینکه آیا مناسب است خریدهای خود را چند ماه زودتر به پایان برسانیم بحث کنیم.


در اوایل ماه جاری، فدرال رزرو از برنامه‌های خود مبنی بر کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه طی ماه‌های آینده خبر داد و این امر به کاهش قیمت بیت کوین منجر شد.


برای ماه‌ها، هم پاول و هم جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در صحبت‌های خود از گذرا بودن افزایش نرخ تورم که به کمبود نیروی کار و مسائل مختلف در زنجیره تامین منجر شده است خبر می‌دادند.


با این حال، این بار پاول در پاسخ به سوال سناتور پت تومی اعتراف کرد که به کار بردن لفظ «گذرا» برای تورم کنونی اشتباه است. به گفته پاول، با توچه به اینکه تورم برای سال‌ها بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بوده است، بایستی از کلمه گذرا استفاده نکرد و منظور را بهتر بیان کرد.


علاوه بر این، پاول خاطرنشان کرد که سویه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون ممکن است فشارهای اقتصادی بیشتری ایجاد کند که توانایی وی را برای کاهش ایمن تورم محدود می‌کند.


سخنان پاول اما همه را شوکه کرد و بازارهای مالی را با افت مواجه کرد. پس از این سخنان، قیمت بیت کوین که اخیرا به کانال ۵۹۰۰۰ دلار وارد شده بود کاهش یافت و به ۵۷۰۰۰ دلار رسید.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0