رمزارز نیوز
1403/05/01
11:06
وزیر ایکس در بحران: توقف معاملات و تلاش برای بازیابی میلیون‌ها دلار سرقتی!

صرافی هندی وزیر ایکس (WazirX) اعلام کرده که به‌طور موقت معاملات را در پلتفرم خود متوقف کرده است تا بررسی‌های داده‌ای انجام دهد. این خبر، ساعاتی پس از اعلام برنامه پاداش‌دهی ۲۳…

صرافی هندی وزیر ایکس (WazirX) اعلام کرده که به‌طور موقت معاملات را در پلتفرم خود متوقف کرده است تا بررسی‌های داده‌ای انجام دهد. این خبر، ساعاتی پس از اعلام برنامه پاداش‌دهی ۲۳ میلیون دلاری برای بازیابی وجوه دزدیده شده از این صرافی، منتشر شد.


پیش از این و در تاریخ ۲۱ جولای، وزیر ایکس اعلام کرده بود که ۲۳ میلیون دلار جایزه برای بازگرداندن وجوه دزدیده شده، به هکر پیشنهاد کرده است.


این پیشنهاد، بخشی از تلاش‌های گسترده وزیر ایکس برای بازپس گیری ۲۳۵ میلیون دلار از دست رفته در حمله ۱۸ جولای است.


همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، از زمان وقوع این حادثه، مهاجمان همه دارایی‌های دزدیده شده از این صرافی را به اتریوم تبدیل کرده‌اند.


حال، صرافی وزیر ایکس در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده که حمله سایبری اخیر بر توانایی آن در حفظ نسبت ۱:۱ دارایی‌ها تاثیر گذاشته است. به همین دلیل، آن‌ها تصمیم به تعلیق موقت معاملات گرفته‌اند.


این صرافی هندی بیان کرده که در حال انجام بررسی‌های داده‌ای و همچنین، تکمیل مراحل ممیزی امنیتی است تا به‌زودی امکان برداشت‌ها را فراهم کند.


در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات در این صرافی هندی پس از هک ۲۳۵ میلیون دلاری آن، به شدت کاهش یافته است.


روز جمعه، ۱۹ جولای، بیت‌کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در وزیر ایکس با تخفیف قابل‌توجهی نسبت به دیگر صرافی‌های محلی، مانند CoinDCX معامله می‌شدند.


این موضوع نشان می‌دهد که حجم پایین معاملات و کمبود نقدینگی در این صرافی، بر سرمایه‌گذاران فعلی آن تاثیر گذاشته است.


انتهای خبر

0
0