بورس۲۴
1401/08/02
12:11
عضو هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد؛ نبود سند پیشرفته هوشمندسازی بانکداری دیجیتال

مونسان در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۲۲ گفت: تحول بانکی نیازمند سندی است که هوشمند سازی بانکداری دیجیتال را مد نظر قرار دهد.

عضو هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد؛ نبود سند پیشرفته هوشمندسازی بانکداری دیجیتال

بورس۲۴ : مونسان در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۲۲ گفت: تحول بانکی نیازمند سندی است که هوشمند سازی بانکداری دیجیتال را مد نظر قرار دهد.


حسن مونسان معاونت شعب بانک ملی ایران با اشاره خلاء ابزار و قوانین مرتبط با هوشمند سازی بانکداری دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار بورس۲۴ اظهار داشت: در ایجاد و تنظیم هر گونه قانون و سندی باید منافع مشتریان و کارکنان را در نظر گرفت و با توجه به اینکه هوشمندسازی خدمات نیاز و خواسته اصلی آنها به شمار می رود بنابراین در هر سندی این مهم، اولویت ها قرار گیرد.


این عضو هیات مدیره بانک ملی با ذکر مثالی افزود: در بحث ارائه تسهیلات خرد، نئو بانک ها کارایی مطلوبی داشته و توانسته اند؛ در بازه زمانی کوتاهی، مشتریان زیادی را به خود جذب کنند. به همین منظور هوشمندسازی نیازها و گنجاندن آنها در خدمات باید درهر سند و قانون مرتبط با بانکداری ارائه شود.


لاجرم به هوشمندسازی


مونسان توقع مردم و مشتریان بانکی را بالا دانست و گفت: در دنیای امروز لاجرم به تسهیل سازی خدمات از منظر هوشمند سازی بوده و باید با سرعت هر چه تمامتر چالش های این مسیر را مرتفع ساخت.


وی در ادامه تصریح کرد: اسناد و قوانین بسیار کارآمد و دقیقی به منظور تحول صنعت بانکداری، تنظیم و تصویب شده است؛ اما اجرا نشدن صحیح آنها، دسترسی به اهداف را عقیم کرد.


مونسان با تاکید بر نحوه تنظیم، ابلاغ و اجرای سند جامع بانکداری دیجیتال و اثرگذاری آن بر توسعه صنعت بانکداری الکترونیک اظهار داشت: قوانین، اسناد و برنامه های بسیار کامل در حوزه بانکداری دیجیتال تدوین و ابلاغ شده که حتی نگاهی چند وجهی به موضوع داشته اما اجرا نشدن صحیح، ضمانت اجرایی آن را نیز از بین برده است.


فرهنگ سازی مصرف


معاونت شعب بانک ملی ایران دستیابی به ابزار مدرن و پیشرفته در بانکداری دیجتال را یکی دیگر از عوامل توسعه این حوزه عنوان کرده و افزود: فرهنگ سازی و آموزش مصرف این ابزارها، علاوه بر توسعه این صنعت بلکه بر اجرای صحیح قوانین تاثیر به سزایی خواهد داشت.

انتهای خبر

0
0