بورس پرس
1401/03/27
13:54
سه شرکت بورسی و فرابورسی و چند حقیقی و حقوقی تحریم شدند/ واکنش ایران

آمریکا سه شرکت بورسی و فرابورسی چند فرد حقیقی و حقوقی مرتبط با صادرات نفت ایران را تحریم و اعلام کرد واشنگتن مسیر دیپلماسی معناداری برای دستیابی به بازگشت برجام دنبال می‌کند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد که شامل دو شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران از جمله سه شرکت بورسی و فرابورسی پتروشیمی فناوران ، مارون و خارگ را تحریم کرد.


براساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: این شبکه به انجام معاملات بین‌المللی و دور زدن تحریم‌های ایران کمک کرده و از فروش محصولات پتروشیمی به مشتریان در چین و سایر منطقه شرق آسیا حمایت می‌کند. واشنگتن مسیر دیپلماسی معناداری را برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دنبال می‌کند و در صورت عدم توافق به استفاده تحریم برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران و افشای شبکه‌هایی که ایران از آنها برای فرار از تحریم‌ها استفاده می‌کند، ادامه خواهد داد.


براساس این گزارش، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران هم اعلام کرد: فرآورده‌ها و پتروشیمی ایران تحریم بوده ولی از مسیرهای مختلف فروش ادامه داشته و ادامه خواهد یافت و مشکلی ایجاد نخواهد شد. آمریکا هر روز افرادی را تحریم می‌کند اما این تحریم‌ها در روند فروش فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


اسامی شرکت‌ها و افراد تحریم شده :


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0