کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/01/31
12:34
✅در مجمع "اپال" 168 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد 📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با حضور اکثریت سهامداران ...

✅در مجمع "اپال" ۱۶۸ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد


📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔷️در این مجمع ابتدا سعید سوادکوهی مدیرعامل شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس گفت: در سال مالی مورد گزارش ۵۳۰ میلیارد تومان در املاک سرمایه گذاری کرده ایم. از جمله اقدامات شرکت عرضه ۱۵درصد از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار در بورس اوراق بهادار بود، علاوه بر این ۱۱۸درصد از برنامه استخراج و باطله برداری سنگ آهن در سال دوم فعالیت به میزان ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن نیز محقق شد.


🔶️او درادامه افزود: پیشرفت فیزیکی ۵۲درصدی پروژه ساختمانی بلوار کشاورز، عقد قرارداد خرید چهار دستگاه خفار، عقد قراردادهای خرید و واردات قطعات یدکی سرمایه ای و مصرفی، برنامه ریزی و پیگیری جهت خرید ماشین آلات معدنی جدید برای افزایش ظرفیت استخراج سالانه به میزان ۵۰ میلیون تن در سال، انجام ۱۱ پروژه ساخت و بومی سازی و صرفه‌جویی ۶۳ درصدی نسبت به مشابه خارجی قطعات ساخته شده و پیگیری و تسویه حساب کل بدهی پرونده‌های مالیاتی اعم از عملکرد تکلیفی حقوقی و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ از سال ۹۲ فعالیت تا سال ۹۹ از دیگر اقدامات شرکت بوده است.


🔷️سعید سواد کوهی مدیرعامل "اپال" اظهار کرد: سعی داریم کنسانتره گندله سازی را ازمنطقه تهیه کنیم. امیدواریم در سال جاری با توجه به این که کنسانتره فولاد به مدار خواهد آمد، بتوانیم کمبود خود را از این محل جبران کنیم. طرح فولاد سبزوار فاینانس و به نام ایمیدرو بوده و صاحب این طرح دولت است، بر همین اساس حق مکاتبه با چین نداریم چرا که این طرح از سوی دولت ارائه شده است. مقرر شد نحوه انتقال این پول توسط ایمیدرو تعیین و تکلیف شود و به اپال کانی یا فولاد سبزوار منتقل شود.


🔶️وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن کنسانتره جذب کردیم اما در سال جاری با توجه به راه اندازی طرح فولاد، به طور قطع میزان جذب کنسانتره شرکت درمنطقه بیش از ۲میلیون خواهد بود. در رابطه با میزان تولید آهن اسفنجی باید بگویم که قرارداد نیروگاهی جدید منعقد شده و مناقصه هم برگزار شده است. در همین راستا می توانیم مدیریت نیروگاه را به دست بگیریم و وزارت نیرو هیچگونه دخالتی در آن ندارد، در تابستان قطعی برق نخواهیم داشت.


🔷️لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی سال مالی مورد گزارش به ازای هر سهم ۱۶۸ تومان سود تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0