رمزارز نیوز
1401/11/24
21:00
تحریم‌های جدید علیه کره شمالی به اتهام سرقت ارزهای دیجیتال!

کره جنوبی هکرهای کره شمالی را با اولین تحریمهای سایبری هدف قرار داد. طبق گزارش‌ها، کره جنوبی در رابطه با… مطالعه مطلب ...

کره جنوبی هکرهای کره شمالی را با اولین تحریمهای سایبری هدف قرار داد. طبق گزارش‌ها، کره جنوبی در رابطه با تعدادی از حملات سایبری که منجر به سرقت ارزهای دیجیتال شده، تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. مقامات سئول می‌گویند که رژیم پیونگ یانگ از دارایی‌های دیجیتالی برای تامین مالی و توسعه پروژه‌های هسته‌ای و موشکی خود استفاده می‌کند. به گفته وزارت امور خارجه در سئول، در این اقدام، چهار فرد و هفت نهاد کره شمالی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.


این تحریم‌ها که اولین تحریم‌های اعمال‌شده از سمت کره جنوبی هستند، علیه عوامل مرتبط با سازمان اطلاعاتی اصلی کره شمالی که مسئول عملیات‌های جنگ سایبری پیونگ یانگ است، در نظر گرفته شده‌اند.


از جمله مواردی که تحت تحریم واقع شده‌اند، گروه هکری لازاروس است که سرقت صدها میلیون دلار ارز دیجیتال را در پرونده خود دارد. یکی از اعضای این گروه، پارک جین هیوک است که در لیست مجرمان سایبری تحت تعقیب FBI قرار دارد. همچنین، دانشگاه اتوماسیون پیونگ یانگ که گمان می‌رود هکرهای کره شمالی را آموزش می دهد نیز در لیست سیاه قرار گرفته است.


وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که این هکرها، بیش از ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را از سال ۲۰۱۷ به سرقت برده‌اند که بیش از نیمی از آن، ناشی از حمله مارس گذشته به Ronin، شبکه بازی بلاکچینی Axie Infinity است.


بر اساس پیش‌نویس گزارش سازمان ملل که توسط ناظران مستقل تحریم‌ها تهیه شده است، کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال گذشته دارایی‌های رمزارزی به سرقت برده است. در این سند که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده، ارزش این دارایی‌های سرقتی در طول دوره مورد مطالعه، بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.


انتهای خبر

0
0