بااقتصاد
1400/03/30
11:47
بررسی صورت مالی «ونوین» در سال مالی ۹۹/ تغییرات درآمدی و سود خالص بانک اقتصادنوین در سال ۹۹ چگونه بود؟

بانک اقتصاد نوین در سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ با رشد چشمگیر بیش از ۲۳۰۰ درصدی سود خالص به ازای هر سهم سود خالص ۸۵.۸ تومانی شناسایی کرده است.

بانک اقتصاد نوین با نماد معاملاتی ونوین در سال ۱۳۸۰ براساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد. این بانک در آذرماه ۸۲ با قیمت ۳۷۵۲ ریال در لیست شرکت‌های بازار اول بورس اوراق بهادار قرار گرفت.


هم اکنون ونوین در صنعت بانکها ، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با سرمایه ثبتی ۳۰۴۲.۵ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۱۳ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان مشغول به فعالیت است. بازدهی سهام بانک در یک سال گذشته منفی ۱۹ درصد و بازدهی صنعت بانک در این مدت منفی ۵ درصد بوده است.


ونوین که اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در سیستم بانکی می‌باشد حدود ۳.۱۷ درصد از کل سپرده‌های سیستم بانکی و حدود ۳.۷۵ درصد از تسهیلات این شبکه را در اختیار دارد.


خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک اقتصاد نوین در سال مالی ۹۹ با رشد ۴۱۴ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۲۸۹۹ میلیارد تومان، خالص درآمد کارمزد با رشد ۱۱۲ درصدی به مبلغ ۸۲۹ میلیارد تومان و خالص سایر درآمدها و هزینه‌ها با رشد ۲۵۲ درصدی به ۱۴۳۴ میلیارد تومان رسیده است.


هزینه‌های بانک نیز با رشد ۲۳۶ درصدی نسبت به سال مالی گذشته به ۳۸۵۶ میلیارد تومان رسیده است.


همانطور که مشاهده می‌کنید ونوین کمترین میزان درآمد را از محل کارمزد داشته، که این یعنی درآمد مشاع شرکت از درآمد غیر مشاع بیشتر بوده است؛ شایان ذکر است که خلاف این نسبت، یعنی بالاتر بودن مبلغ درآمد غیرمشاع برای بانک‌ها نکته مثبتی به شمار می‌رود.


1

سودخالص بانک در سال مالی ۹۹ با رشد چشمگیر ۲۳۸۸ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۲۶۱۰ میلیارد تومان رسیده و سود شناسایی شده به ازای هر سهم در پایان سال مالی ۸۵.۸ تومان بوده است.


سپرده‌های دریافتی بانک


مجموع سپرده‌های دریافتی بانک در سال مالی ۹۹ به بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۰۸ درصدی را نسبت به سال مالی قبل نشان می‌دهد.


از مجموع ۱۰۶ هزار میلیارد تومان سپرده دریافتی مبلغ ۱۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان مربوط به بخش سپرده‌های ارزی و مابقی جمع سپرده‌های ریالی می‌باشد.


بیشترین جذب سپرده ونوین مربوط به بخش سپرده‌های هزینه‌زا با مبلغ ۷۲ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان بوده است.



2
انتهای خبر

0
0