بورس پرس
1401/06/05
00:00
پیش بینی این هفته بورس با روند محتاطانه ارز، ابهامات مذاکرات و معاملات تک نمادها

وضعیت این هفته بورس با بررسی روند محتاطانه نرخ ارز، رشد قیمت های جهانی، ادامه ابهامات پیرامون مذاکرات و تغییرات مثبت در معاملات برخی تک نمادها از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس در حالی همچنان در کانال ۱.۴ میلیون واحدی در حال نوسان است و نگاه همه فعالان بازار سرمایه و دیگر بازارها به نتیجه برجام مانده که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی نزولی آغاز کرد و در میانه هفته وضعیت عمومی بهبود یافت و عمده گروه های کوچک که نقدینگی کمتری برای رشد نیاز داشتند و البته افت زیادی را نیز متحمل شده بودند، مورد توجه قرار گرفتند.


در بازارهای جهانی قیمت نفت با ادامه ابهامات پیرامون مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی و البته اشاره عربستان به تمایل کاهش عرضه، بهبود یافت. نفت برنت مجددا به محدوده بالاتر از ۱۰۰ دلار رسید و در بازار فلزات که بیم از نزدیکی فصل سرما و بحران انرژی همچنان محدودیت های عرضه را تشدید می کند نیز وضعیت تقاضا صعودی بود. به نظر می رسد وضعیت بازارهای جهانی با توجه نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش مجدد تقاضای انرژی و کشدار شدن جنگ در اوکراین همچنان متلاطم باشد.


در بازار ارز اما خوش بینی های ایجاد شده داخلی برای حصول سریع توافق با پاسخ آمریکا و ادامه گمانه زنی ها در رابطه با کشدار شدن مذاکرات تا حدودی تعدیل شد و بازار محتاطانه نرخ ارز را مجددا رشد داد. به نظر می رسد بازی تایید و رد پیشنهادات همچنان ادامه داشته باشد و همچنان تعجیل اروپا برای حصول نتیجه مشاهده شود . این در حالی است که دیگر طرف ها شاید چندان عجله ای نیز برای نهایی شدن مذاکرات نداشته باشند و البته رویدادهای مهم نشست شورای حکام آژانس در کنار انتخابات کنگره آمریکا می تواند تحرکات پیرامون مذاکرات را نیز بیشتر کند.


در بازار سهام اما گروه های کوچک شاهد آرامش و بهبود تقاضا بود. افت سنگین قیمت ها در دو سال اخیر در کنار رشد متغیرهای بنیادی و تورم داخلی باعث شده با نزدیک شدن به نیمه سال تمایل سرمایه گذاران برای تعدیل مثبت قیمت ها روندی محتاطانه داشته باشد. از طرفی کمبود نقدینگی باعث شده تا بازار توان رشد یکپارچه را نداشته باشد و گردش نقدینگی در گروه ها رخ دهد.


به نظر در بازار شنبه با توجه به رشد قیمت های جهانی، وضعیت معاملات مثبت باشد و ادامه ابهامات پیرامون مذاکرات همچنان خریداران را محتاط کند. گزارش های فروش در مرداد ماه نیز می تواند تغییراتی در معاملات برخی از تک نمادها ایجاد کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0