بورس پرس
1402/09/11
00:00
آثار مثبت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها بر بورس از نگاه مدیرعامل "صبا"

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین، اقدام جدید سازمان بورس مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی ۲۶ شرکت و هلدینگ بورسی را منجر به رشد و حرکت مثبت در بازار سهام دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد جواد میرطاهر درباره اقدام جدید سازمان بورس درخصوص تجدید ارزیابی دارایی ۲۶ شرکت بزرگ و هلدینگ، گفت: یکی از مهمترین مواردی که هلدینگ‌ها و شرکت‌های بورسی می‌توانند از طریق آن اقدام به اصلاح ساختار مالی کنند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است.


وی افزود: این اقدام بیشتر برای دارایی‌های غیرمنقول مانند زمین و ساختمان صورت می گیرد و می تواند روند مثبتی در بازار سرمایه ایجاد کند. چراکه ارزش دفتری شرکت‌ها بروز و زمینه‌ساز کاهش فاصله ارزش بازار شرکت‌ها با ارزش دفتری آنها می‌شود. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منجر به رقیق شدن قیمت سهام شرکت‌ها می‌شود که بازار این موضوع را به عنوان مسئله‌ای مثبت تلقی می‌کند.


این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع ممکن است در سال‌های آینده منجر به افزایش استهلاک شرکت‌ها شود اما آثار مثبت آن بیشتر از آثار منفی خواهد بود که به عنوان معایب این طرح تلقی می‌شود. زمانی که شرکت‌ها اقدام به تجدید ارزیابی دارایی می‌کنند به نحو بهتری می‌توانند در حوزه طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه‌های آتی از محل سود انباشته یا مطالبات و آورده نقدی ورود کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری مجدد اقدام کنند.


به گفته میر طاهر، انجام افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم در کنار افزایش سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی را باعث ورود پول جدید به شرکت‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه ای دانست. اجرای این دو طرح در کنار یکدیگر آثار بسیار مثبتی بر بازار اولیه و ثانویه بورس خواهد داشت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0