آکادمی هلاکوئی
1399/10/26
13:14
منتقد مشهور روسی: حباب بیت کوین دیر یا زود خواهد ترکید!

Anatoly Aksakov، نماینده ی مجلس Duma روسیه، گفت…

Anatoly Aksakov، نماینده ی مجلس Duma روسیه، گفت که مقامات قانونی کشور ها، باید پرداخت به وسیله ی بیت کوین را ممنوع کنند.


او این سخنان منفی در خصوص بیت کوین را درست بعد از رسیدن دوباره ی بیت کوین به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار در روز ۱۴ ژانویه(۲۵ آذر) بیان کرد.


او در مصاحبه ای با رسانه ی محلی TASS گفت که بیت کوین هیچ گونه پشتوانه ای ندارد و بنابراین، حباب بیت کوین دیر یا زود می ترکد.


“بیت کوین هیچ پشتوانه ای به عنوان یک ارز های دیجیتال ندارد. این یک ارز خصوصی می باشد و ارزش آن بر مبنای اعتماد به داده های سیستم مربوطه می باشد. به همین دلیل بیت کوین راه را برای ایجاد یک حباب در بازار ارز های دیجیتال باز می کند و من فکر می کنم که این حباب دیر یا زود خواهد ترکید.”


او معتقد است که باید قوانین سرسختانه ای برای بیت کوین وضع شود. او گفت که کشور ها باید روش پرداخت به وسیله ی بیت کوین را ممنوع کنند. روسیه پرداخت ها به وسیله ی ارز های دیجیتال را پیش از این ممنوع کرده بود و این قانون از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱(۱۲ دی ۱۳۹۹) اجرایی شده است.


“لازم است تا تمامی کانال ها برای استفاده از بیت کوین به منظور جا به جایی مواد مخدر، عملیات تروریستی، پولشویی، عملیات خرابکاری و غیره را مسدود کنیم.”


او همچنین گفت که بیت کوین مادر بلاک چین می باشد.” تکنولوژی بلاک چین خیلی وقت است که وجود داشته است اما به لطف بیت کوین، بسیار محبوب شد و هم اکنون از آن بسیار استفاده می شود. “


Aksakov، تنها کسی نیست که بیت کوین را یک حباب می داند. Michael Hartnett، مدیر سرمایه گذاری Bank of America Securities در اوایل ماه ژانویه(دی) گفته بود که بیت کوین مانند “ مادر تمام حباب هاست “.


Aksakov یکی از بزرگترین منتقدان بیت کوین در سال ۲۰۲۰ میلادی(۱۳۹۹) بود. او باور دارد که بیت کوین هیچ آینده ای ندارد و روش پرداختی به وسیله ی ارز های دیحیتال، تمامی سیستم مالی جهانی را نابود می کند.


در پی رالی سنگین قیمتی بیت کوین و رسیدن آن به ۴۲۰۰۰ دلار در ماه ژانویه(دی)، تعدادی از مقامات جهانی انتقاداتی را نسبت به بزرگترین ارز دیجیتال در دنیا، مطرح کردند. Christine Lagarde، ریاست بانک مرکزی اروپا در تاریخ ۱۳ ژانویه(۲۴ دی) گفت که بیت کوین “دارایی خیالی” می باشد و “کسب و کار جالبی” را در خصوص پول شویی راه انداخته است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Cointelegraph



انتهای خبر

0
0