رمزارز نیوز
1403/04/31
20:00
بیت‌کوین در آستانه انفجار قیمتی؛ نهنگ‌ها ذخایر خود را به اوج دو ساله رساندند!

نهنگ‌های بازار از ابتدای سال میلادی جاری، به دلیل خوش‌بینی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال، به طور مداوم اقدام به انباشت بیت‌کوین کرده‌اند. این افزایش قابل توجه در ذخایر نهنگ‌ها،…

نهنگ‌های بازار از ابتدای سال میلادی جاری، به دلیل خوش‌بینی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال، به طور مداوم اقدام به انباشت بیت‌کوین کرده‌اند. این افزایش قابل توجه در ذخایر نهنگ‌ها، نشان‌دهنده اعتماد بالای سرمایه‌گذاران است که با افزایش قیمت بیت‌کوین در نیم سال گذشته همراه بوده است.


داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که انباشت نهنگ‌ها دو برابر شده و ذخایر بیت‌کوین آنها به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۲ رسیده است.


به‌طور خاص، کل بیت‌کوین‌های نگهداری شده در آدرس‌هایی که ۱۰۰۰ واحد یا بیشتر بیت‌کوین دارند، به بالاترین میزان دو سال اخیر رسیده است.

bitcoin-accumulation-mega-whale-holdings-hit-highest-levels-in-2-years

در حال حاضر، مجموع بیت‌کوین‌های نگهداری شده در آدرس نهنگ‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین دارند، به ۷.۹ میلیون واحد رسیده که تقریبا ۴۰ درصد از کل عرضه در گردش بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد.


طبق داده‌های پلتفرم اینتودبلاک، انباشت نهنگ‌ها در ژانویه ۲۰۲۴ به شدت افزایش یافت؛ زمانی که بازار ارزهای دیجیتال یک حرکت صعودی قوی را آغاز کرد. همچنین، بعد از ماه‌ها انتظار، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین وارد بازار ایالات متحده شدند و این موضوع نیز باعث داغ‌تر شدن بازار کریپتو شد.


آغاز به کار صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین و سهولت سرمایه‌گذاری سازمانی روی این ارز دیجیتال، از عوامل اصلی افزایش انباشت نهنگ‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۴ بوده است. داده‌های شرکت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که این صندوق‌ها طی هفت ماه، بیش از ۹۰۰ هزار بیت‌کوین خریداری کرده‌اند.


استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نیز با افزایش ۴۵۰۰ واحدی دارایی‌های خود به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون دلار در ماه جولای، بر روند انباشت بیت‌کوین تاثیر گذاشته‌اند.


معمولا اقدامات نهنگ‌ها توجه سایر مشارکت‌کنندگان بازار را نیز جلب می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران خرد شود. به گفته تحلیلگران، این روند صعودی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سطح ۷۰ هزار دلار برساند.


انتهای خبر

0
0