رمزارز نیوز
1400/12/22
15:24
تیراندازی کنید، رمزارز بگیرید!

پتانسیل کسب سود از طریق بازی‌های درآمدزا (P۲E) و همچنین، ایجاد فرصت‌هایی برای غنی‌تر شدن گیم‌پلی به لطف فناوری… مطالعه مطلب ...

پتانسیل کسب سود از طریق بازی‌های درآمدزا (P۲E) و همچنین، ایجاد فرصت‌هایی برای غنی‌تر شدن گیم‌پلی به لطف فناوری بلاک‌چین وNFTها (توکن‌های غیرقابل تعویض)، توجه بسیاری از گیمرها، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران را به فضای گیم‌فای (ترکیب گیمینگ و دیفای) جلب کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند که صنعت بازی‌های بلاکچینی تا پایان سال ۲۰۲۱ توانست بیش از ۱٫۵ میلیون کاربر را به خود جذب کرده و حجم معاملات روزانه آن از نیم میلیارد دلار فراتر برود.


به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز، تا به امروز، بیشتر بازی‌های بلاکچینی، جهان‌های دوبعدی ساده‌ای را ارائه کرده‌اند که مبتنی بر روش‌های نوبتی بوده و به جای گیم‌پلی سریع، بیشتر بر موضوع کسب درآمد تمرکز دارند. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است.


بازی اپیک وار (Epic War)، اولین بازی بلاکچینی به سبک FPS (تیراندازی اول شخص) است که گرافیک و گیم‌پلی سطح بالایی را در متاورس مبتنی بر واقعیت مجازی خود فراهم کرده و به صورت رایگان، امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم می‌کند. در متاورس اپیک وار که یک جهان کاملا سه‌بعدی مبتنی بر بلاکچین است، گیمرها می‌توانند علاوه بر تیراندازی، در بتل رویال نیز شرکت کرده و با گیمرها یا موجودات سیاره‌های دیگر به رقابت بپردازند. همچنین، امکان نبردهای تیمی با حداکثر ۱۶ بازیکن (۸ به ۸) هم در این متاورس وجود دارد.


همانند هر اکوسیستم رمزارزی دیگری، اپیک وار نیز توکن بومی خود را دارد که با نماد EWAR شناخته می‌شود. از این توکن می‌توان برای ایجاد شخصیت‌های جدید درون بازی، سلاح‌ها، چرخ دنده‌ها، نقشه‌های نبرد و همچنین، خرید آیتم‌های NFT درون بازی استفاده کرد. این توکن همچنین برای اهداف حاکمیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که هولدرهای آن می‌توانند در تصمیم‌گیری مختلف این اکوسیستم مشارکت داشته باشند.


توکن EWAR به بازیکنان و تیم‌هایی تعلق می‌گیرد که در نبردها پیروز شوند. سپس، از این توکن‌ها می‌توان برای بهبود ویژگی‌های شخصیت‌های درون بازی استفاده کرد و یا آنها را به بالاترین پیشنهاد در صرافی‌ها فروخت.


لازم به ذکر است که در بازی اپیک وار، از موتور بازی‌سازی یونیتی انجین (Unity Engine) استفاده شده است.


توسعه‌دهندگان اپیک وار اهل ویتنام هستند که سال‌ها تجربه در حوزه طراحی بازی، توسعه بلاکچین و کدگذاری فول استک دارند. این تیم قصد دارد تا اواسط سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، نسخه بتا از حالت‌های بازی بازیکن در برابر محیط (PvE) و بازیکن در برابر بازیکن (PvP) را به همراه سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) خود راه‌اندازی کند. عرضه اولیه بازی یا IGO توکن بومی این متاورس، یعنی EWAR نیز قبل از پایان سه ماهه دوم سال برگزار خواهد شد. در نقشه راه اپیک وار، انتشار کامل بازی و ادغام چند زنجیره‌ای آن تا پایان سه ماهه سوم سال نیز به چشم می‌خورد.


انتهای خبر

0
0