بورس نیوز
1402/11/25
12:36
۱۴ کاتالیست در "نوری" داخلی سازی شد/ اثر مثبت پتروشیمی هنگام و اروند بر سود "نوری"

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: ۲۰ درصد از سود پتروشیمی اروند به سود پتروشیمی نوری اضافه می‌شود و با پتروشیمی هنگام سود تلفیقی شرکت به طور محسوسی افزایش می‌یابد

تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره حضور در نمایشگاه "پتروکم" در گفتگو با بورس نیوز ، اظهار کرد: این پنجمین سال پیاپی است که در این نمایشگاه حاضر می‌شویم و پتانسیل‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان شناسایی می‌کنیم. ما با تیمی از شرکت پتروشیمی نوری بسیار هدفمند در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. بعد از اتمام این نمایشگاه با مجموعه از شرکت‌ها همراه هستیم و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. تحول خوبی در جهت ساخت داخل انجام دادیم که می‌توانیم در عمل ثابت کنیم.


وی افزود: در پروژه‌های مختلف شرکت پتروشیمی نوری، آخرین پروژه ما که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است، ۸۵ درصد تامین کنندگان آن داخلی هستند. در زمینه تامین مواد شیمیایی و کاتالیست نیز رشد چشمگیری داشتیم. به طوری که از ۱۶ کاتالیست که داریم ۱۴ کاتالیست را داخلی سازی کردیم. علاوه بر داخلی سازی، برای همه کاتالیست‌ها رقیب داخلی وجود دارد. علیرغم تحریم ما توانستیم تولید و فروش خوبی نیز داشته باشیم. امیدوار هستیم پایان سال گزارش خوبی به سهامداران ارائه دهیم.


صانعی درخصوص انعقاد تفاهمنامه با شرکت‌ها بیان کرد: برنامه ما این است که در این نمایشگاه ۱۷ تفاهمنامه امضا کنیم. ۶ تفاهمنامه دیروز امضا شد و به مراحل عملیاتی رسیده است. شرکت‌هایی که با آن‌ها تفاهمنامه منعقد کردیم شرکت‌های خوبی هستند و امیدواریم به زودی همکاری با آن‌ها آغاز شود.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اشاره به سود عملیاتی این شرکت توضیح داد: ما گزارش ۹ ماهه بسیار خوبی ارائه کردیم. امیدواریم در سه ماهه باقیمانده سال نیز هم تولید و هم فروش خوبی را داشته باشیم. دیگر اینکه پس از بیش از یک سال پیگیری سرانجام قیمت خوراک، نهایی شد. یکی از چالش‌های ما در پتروشیمی نوری مشخص نبودن قیمت خوراک بود. همچنین، در سال جاری تعمیرات اساسی به مدت ۴۵ روز داشتیم و بسیاری از سیستم‌های سوخت، فلر و سیستم‌های کنترل تعمیر کردیم.


وی ادامه داد: یکی از فرایند‌های مهمی که انجام دادیم، استفاده از سیستم‌های کنترل برای اولین بار در کشور بود که در شرکت پتروشیمی نوری راه اندازی شد و موفقیت آمیز بود. شرایط فعلی شرکت خوب و قابل قبول است. پروژه تولید گازوئیل UA۶ پیشرفت ۸۰ درصدی دارد. پروژه دیگر زیرو فلرینگ است که این پروژه را به ظرفیت ۲ برابر تغییر دادیم. پروژه‌های دیگری نیز در واحد توسعه محصول و فناوری در حال انجام داریم.


مدیرعامل "نوری" این نوید را به سهامداران داد: ما ۲۰ درصد از سهام پتروشیمی اروند را خریداری کردیم. ۲۰ درصد از سود پتروشیمی اروند به سود پتروشیمی نوری اضافه خواهد شد. همچنین واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به تولید رسیده و دو محموله صادراتی داشته و محموله سوم آن نیز در حال صادر شدن است. امیدواریم در سال آینده واحد اوره این پتروشیمی نیز به بهره برداری برسد. با پتروشیمی هنگام سود تلفیقی شرکت به طور محسوسی افزایش می‌یابد.


انتهای خبر

0
0