بورس۲۴
1403/04/18
12:33
مجمع حفاری شمال ۴۵ تومان سود تقسیم کرد

امروز (۱۸ تیرماه) مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت حفاری شمال با حضور بیش از ۵۶ درصد سهامداران برگزار شد.

بورس۲۴ : امروز (۱۸ تیرماه) مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت حفاری شمال با حضور بیش از ۵۶ درصد سهامداران برگزار شد.


مجمع حفاری ۴۵ تومان سود بین سهامدارن تقسیم کرد .


همچنین در مجمع عمومی فوق العاده شرکت حفاری، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان ( معادل ۱۰۰ درصد ) از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت .


سلمان زاده مدیر عامل شرکت گفت : درآمد عملیاتی برای سال ۱۴۰۲ معادل ۴۷٫۱۵۶٫۲۲۹ میلیون ریال و سود ناخالص ۲۱٫۱۳۷٫۶۷۸ میلیون ریال بوده است که رشد قابل توجهی داشته است . توانسته ایم دوره وصول مطالبات را ۳۶ درصد از قبل کم کنیم .


وی گفت : فرایند اخذ تعدیلات در پروژه مارون و گلخاری را امکان پذیر کردیم و چندین پیمان کار پای قرارداد آمد تا گرفتن تعدیلات شدنی شود . حدود ۱۳ میلیارد تومان از تعدیلات را پس گرفته ایم که ۸۷۵ میلیارد تومان از پروژه گلخاری و ۴۶۴ میلیارد تومان از پروژه مارون باید تعدیلات بگیریم .


او در ارتباط با مجموع تعدیلات از پروژه گلخاری و مارون گفت : مجموع این دو تعدیلات هنوز ضریب بتا هم نشده است و پروژه گلخاری پروژه ای بسیار سود ده و خوب است و داستانش با مارون متفاوت است زیرا در فرمول گلخاری ارز مبنا با جهش همراه بود و پروژه را جذاب کرده است .


وی گفت : در تلاش هستیم تا سه تا چاه باقی مانده در مارون تمام شود و پروژه مارون برای ما امسال به پایان برسد . پروژه مارون احتمالا با دکل اجاره‌ای تکمیل شود .


سلمان زاده گفت : در تلاش هستیم که ساختمان مرکزی را بخریم .


او گفت : سهامدار پترو گوهر از شرکت های قرارگاه خانم انبیا است که به عنوان رقیب برای ما حساب می شود .


وی پروژه های اخذ شده و پروژه های جاری شرکت را به شرح زیر توضیح داد:


۱) پروژه میدان نفتی مارون ۱ و ۲ (شرکت مناطق نفت خیز جنوب) با ۴۴.۹۲ درصد پیشرفت و مبلغ پیمان ۱۵۲ میلیون یورو تا تاریخ ۱۴۰۳.۰۴.۳۱ تمدید گردید.


۲) اجاره دو دستگاه حفاری خشکی (شرکت حفاری مپنا نور ) که مبلغ پیمان سقف کل مبلغ قرارداد ۲۵.۵۵۰.۰۰۰ یورو و مبلغ اجاره روزانه دکل۱۷.۵۰۰ یورو بوده است .


۳) پروژه میدان نفتی گلخاری با مبلغ پیمان ۱۵۴ میلیون یورو تا تاریخ ۱۴۰۴.۰۶.۳۱ تمدید شد .


۴) قرارداد اجاره ( یک دستگاه حفاری دریایی سحر ۱ ) با شرکت نفت فلات قاره ایران تا آبان سال ۱۴۰۴ خواهد بود و مبلغ پیمان روزانه ۶۹.۰۰۰ یورو است.


۵) عملیات حفاری دو حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل ۶ حلقه چاه( شرکت نفت و گاز اروندان) با مبلغ پیمان ۸۰ میلیون دلار تا اسفند ماه سال جاری به پایان خواهد رسید


۶) با شرکت نفت خزر برای راهبری دکل امیر کبیر و بازسازی و تعمیرات و جایگزینی ماشین آلات حفاری برای افزایش کارایی به انعقاد قرارداد اجاره ۵ دستگاه دکل خشکی با شرکت ملی نفت ایران پرداخته ایم .


مدیرعامل حفاری گفت : در تلاش هستیم تا مشکلاتمان با پترو گوهر و پترو پارس را حل کنیم . وصول مطالبات از پترو پارس راحت تر از پترو گوهر است و در تلاش برای نهایی کردن پرونده پترو پارس هستیم . همچنین انعقاد قرارداد پروژه رودسر از برنامه های آتی شرکت است.


او گفت: برنامه برای خرید ۱۰ دکل خشکی داریم که اگر بتوانیم ۲۰ دکل برای خود داشته باشیم برای خود جایگاه ویژه ای خواهیم داشت. در حال حاضر ما کمبود دکل در چند منطقه داریم.


انتهای خبر

0
0