ایبنا
1402/01/23
15:12
پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان ۱۴۰۲/ بازدهی بازار سرمایه بیشتر از ارز و طلاست

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تا پایان سال حداقل تا کانال دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی تقویت خواهد شد.

سمانه معدن نژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سایر بازار‌های موازی رقیب بسیار سرسختی خواهد بود، به عبارت دیگر بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی بسیار بیشتر خواهد شد.



معدن نژاد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ به خصوص سهام شرکت‌های فولادی توانایی بیشترین رشد را دارند، زیرا قیمت جهانی فولاد در حال افزایش است و این در حالی است که در سال گذشته تقریبا قیمت جهانی فولاد رشد نکرده بود.



این کار شناس بازار سرمایه بیان داشت: از عوامل دیگر افزایش بازدهی شرکت‌های فولادی، فروش محصولات فولادی صادراتی با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا است که با تسعیر نرخ ارز بیشتری محصولات خود را به فروش می‌رسانند.



این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: گروه پالایشی، با توجه به اتفاقات اخیر، که به کاهش تولید گاز توسط شرکت‌های اوپک پلاس بر می‌گردد، موجب خواهد شد تا نماد‌های گروه پالایشی بازدهی خود را افزایش دهند.



وی افزود: همچنین گروه پتروشیی و گروه فلزات اساسی در بلند مدت بازده خوبی را کسب خواهند کرد.



سمانه معدن نژاد در پایان تاکید کرد: شاخص کل بازار سرمایه موفق شده است در هفته‌های گذشته کانال دو میلیون واحدی را فتح کند و از الان شاخص کل بازار سرمایه تا پایان سال حداقل ۳۰ درصد رشد خواهد کرد. به عبارت دیگر تا پایان سال شاخص کل بورس حداقل تا کانال دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی تقویت خواهد شد.

انتهای خبر

0
0