کوینیت
1399/11/22
16:20
پلتفرم استریمنگ غیرمتمرکز «دی‌لایو» زیر ذره‌بین کنگره‌ی آمریکا قرار گرفت

تعدادی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا در نامه‌ای از بنیان‌گذار ترون(Tron) و مدیرعامل پلتفرم دی‌لایو(DLive) درخواست کردند تا اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از انتشار محتوای افراطی در این پلتفرم را توضیح دهند

نکات برگزیده مطلب در زمان یورش طرفداران دونالد ترامپ به کنگره‌ی آمریکا معترضان به دلیل مواجه با محدودیت در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک و یوتیوب از پلتفرم دی‌لایو برای پخش زنده‌ای این اتفاق و کسب درآمد استفاده کردند. در همین راستا تعدادی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا در نامه‌ای از مدیران این پلتفرم درخواست کردند تا جزئیات اقدامات خود برای مقابله با انتشار محتوای افراطی و حفاظت از کاربران این پلتفرم ارائه کنند.

کنگره‌ی آمریکا نقش دی‌لایو را در جریان اعتراضات آمریکا بررسی می‌کند

گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی در نامه‌ای از جاستین سان ( Justin Sun )؛ بنیان‌گذار ترون(Tron) و چارلز وین(Charles Wayn)؛ مدیرعامل پلتفرم دی‌لایو(DLive) درخواست کردند تا توضیحاتی را در رابطه با برنامه‌ی این شرکت برای جلوگیری از انتشار محتوای افراط آمیز در پلتفرم استریم غیرمتمرکز دی‌لایو ارائه دهند. بر اساس گزارش کوینیت ، در نتیجه‌ی اعتراضات گسترده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و یورش آن‌ها به ساختمان کنگره‌ی آمریکا، معترضان از پلتفرم دی‌لایو برای پوشش زنده‌ی این رویداد استفاده کردند.


دی‌لایو

راجا کریشنامورثی(Raja Krishnamoorthi) و جکی اسپیر(Jackie Speier) در نامه‌ای سرگشاده که توسط وب‌سایت دورج(The Verge) منتشر شده است، از جاستین سان و وین درخواست کردند تا جزئیات مقابله‌ی پلتفرم دی‌لایو با پدیده‌های «افراط‌گرایی» و «نژاد پرستی»، حفاظت از کاربران جوان فعال در این پلتفرم در برابر محتوای افراط آمیز و همچنین چگونگی شناسایی کسانی که محتوای افراطی تولید می‌کنند را ارائه دهند.


پلتفرم دی‌لایو یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بیت‌تورنت محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت ترون خریداری شده است. کاربران می‌توانند در این پلتفرم به فعالیت استریم بپردازند و از مخاطبان خود رمزارز دریافت کنند و در نتیجه قادر خواهند بود از این طریق درآمد کسب کنند. با این وجود، مدیر عامل دی‌لاو پس از مواجهه با حواشی پیرامون اعتراضات آمریکا اعلام کرد که تنها تولید‌کنندگان محتوای گیمینگ قادر خواهند بود تا از طریق این پلتفرم درآمدزایی کنند.


پوشش اعتراضات گسترده در آمریکا

قانون‌گذاران در این نامه به‌طور مستقیم به پوشش اعتراضات و هجوم معترضان به کنگره اشاره کردند. چند استریمر افراطی یورش معترضان به ساختمان کنگره‌ی آمریکا را پوشش داده‌اند که تعدادی از آن‌ها توسط نیرهای پلیس دستگیر شده‌اند. در این نامه میخوانیم:


تعدادی از این استریمرها در روز یورش معترضان به ساختمان کنگره، معادل هزاران دلار ارز دیجیتالی پلتفرم دی‌لایو را به‌دست آورده‌اند و تعدادی نیز پیش از وقوع این اتفاق کمک‌های مالی قابل توجهی را دریافت کرده‌اند. یکی از همین افراد که مردم را به قتل مقامات منتخب تشویق می‌کرد، در روز پنجم ژانویه و در جریان استریم زنده ۲,۸۰۰ دلار کمک مالی دریافت کرده است. US Lawmakers


قانون‌گذاران اشاره شده بخشی از کمیته‌ی اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را تشکیل می‌دهند و یکی از گروه‌های قانونی محسوب می‌شود که بر روی چگونگی بروز اعتراضات و نقش رمزارزها در تامین مالی آن تحقیق می‌کنند. آن‌ها در این نامه پرسیده‌اند:


«آیا دی‌لایو و یا بیت‌تورنت پس از شورش طرفداران دونالد ترامپ در روز ششم ژانویه کمک مالی کشورهای خارجی که بعدا از این پلتفرم حذف شده باشد را شناسایی کرده‌اند؟»


نظر شما نسبت به عملکرد متفاوت دی‌لایو نسبت به پلتفرم‌های متمرکز استریمینگ چیست؟ آیا در آینده پلتفرم‌های اجتماعی به‌طور غیرمتمرکز و به کمک خرد جمعی مدیریت خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0