بورس۲۴
1403/05/24
11:35
واکاوی گزارش مدیریتی «کچاد» در بهار ۴۰۳

بورس ۲۴: در انتهای بهار ۱۴۰۳ با تولید ۴.۲ میلیون تن محصول، تقریبا ۲۷٪ از بودجه تولید دوره ۱۴۰۳ را کاور کرده و عملا توانسته آماری بهتر از بودجه به سهامداران و بازار مخابره کند. در مورد شمش فولادی، توانسته با تولید ۳۳۷ هزار تن، ۳۲٪ از بودجه را پوشش دهد؛ فلذا در صورت تداوم این روند، شاهد تعدیل مثبت در این بودجه خواهیم بود!

بورس۲۴ : در انتهای بهار ۱۴۰۳ با تولید ۴.۲ میلیون تن محصول، تقریبا ۲۷٪ از بودجه تولید دوره ۱۴۰۳ را کاور کرده و عملا توانسته آماری بهتر از بودجه به سهامداران و بازار مخابره کند.


در مورد شمش فولادی، توانسته با تولید ۳۳۷ هزار تن، ۳۲٪ از بودجه را پوشش دهد؛ فلذا در صورت تداوم این روند، شاهد تعدیل مثبت در این بودجه خواهیم بود!


1

در بهار ۱۴۰۳ در جایگاه نخست فروش کنسانتره سنگ آهن و در جایگاه سوم فروش گندله ایستاده است.


22

روند تغییرات نرخ فروش محصولات شرکت به شرح زیر ارائه شده است:


- نرخ فروش کنسانتره سنگ آهن در قیاس با دوره ۱۳۹۷، تقریبا ۱۰ برابر شده،


- نرخ فروش گندله از ۶۷۵ هزار تومان به ۵ میلیون تومان رسیده،


- آهن اسفنجی از ۱.۹ به حوالی ۱۲ میلیون تومان در هر تن و


- شمش فولادی از ۲.۹ به ۲۰ میلیون تومان در هر تن رسیده است!


11

حق انتفاع معادن عملا ۶۱٪ افزایش یافته، بدین صورت که در دوره ۱۴۰۳ حق انتفاع پروانه بهره برداری از معادن از ۳.۱٪ به ۵٪ قیمت شمش فخوز افزایش یافته!


44

پروژه های توسعه کچاد به شرح زیر است:


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی در دوره جاری به بهره برداری خواهد رسید.


در سال ۱۴۰۴، اکثر پروژه ها به بهره برداری می رسند.


55

کچاد و تارگت ۱۸.۲ میلیون تنی


برنامه ریزی شده تا پس از بهره برداری از طرح های توسعه درون شرکتی و شرکت های زیرمجموعه تا افق ۱۴۰۷، ظرفیت تولید محصولات در کچاد به ۱۸.۲ میلیون تن خواهد رسید. در حال حاضر، ظرفیت تولید برابر با ۱۴.۴ میلیون تن است.


444

وام های کچاد تا پایان ۱۴۰۳ تسویه خواهند شد.


2

هزینه های سربار در این غول معدنی به خوبی کنترل شده و عملا تورم را کنار زده است. در بهار ۱۴۰۳ مجموعا ۲.۶ همت هزینه سربار شناسایی شده که حتی از این رقم در دو سال قبل یعنی بهار ۱۴۰۱ نیز کمتر است!


22

در بحث هزینه های عمومی اداری نیز توانسته میزان رشد را به کمتر از نرخ تورم محدود کند، در قیاس با بهار ۱۴۰۲ تنها ۲۸٪ رشد در هزینه های شرکت داری صورت گرفته که در قیاس با تورم حداقل ۵۰٪، کمتر است.




11
انتهای خبر

0
0