بورس۲۴
1403/02/27
19:58
توضیحات "بکهنوج" در خصوص صورت های مالی

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴، شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج با توجه به تهیه و ارائه صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ در خصوص دلایل افزایش زیان عملیاتی این شرکت در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل توضیح داد.

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ، شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج با توجه به تهیه و ارائه صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ در خصوص دلایل افزایش زیان عملیاتی این شرکت در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل اظهار داشت: دلیل عمده افزایش زیان عملیاتی این شرکت در دوره یکساله جاری ناشی از افزایش مبلغ هزینه استهلاک می باشد.


افزایش هزینه استهلاک به سبب افزایش مبلغ دفتری دارایی های ثابت در انتهای دوره مالی سالانه قبل(منتهی به ۳۰ دیماه ۱۴۰۱)رخ داده است. افزایش مبلغ دفتری دارایی های ثابت در راستای رعایت الزامات استانداردهای حسابداری بوده است.


به بیان دیگر منعکس نمودن تفاوت های تسعیر ناشی از افزایش نرخ ارز در مبلغ دفتری دارایی ههای ثابت، موجب افزایش مبلغ دفتری دارایی های ثابت شده است و از آنجا که مبلغ دفتری دارایی های ثابت در طی باقیمانده عمر مفید دارایی های مزبور مستهلک می شود، افزایش مزبور در مبلغ دفتری دارایی های ثابت متعاقبا باعث افزایش هزینه استهلاک شده است.

بکهنوج
انتهای خبر

0
0