آوای آگاه
1402/10/18
11:28
IPO نیروترانسفو در دستور کار «وارس»

روز گذشته، نشست خبری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارس صبا در حاشیه بازدید از این مجموعه برگزار شد.

به گزارش آوای آگاه؛ روز گذشته، نشست خبری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارس صبا در حاشیه بازدید از این مجموعه برگزار شد. مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:


طرح توسعه‌ای که برای نیرو ترانسفو در منطقه آزاد ماکو در دستور کار داریم، چهار برابر ظرفیت کارخانه رشت بوده و ۲۰ سال معافیت مالیاتی منطقه آزاد ماکو یکی از دلایل انتخاب این منطقه برای این طرح توسعه است.


فاز اول این طرح مخزن‌سازی است که آماده شده و فاز دوم و سوم، ترانس‌های توزیع و ترانس‌های فوق توزیع است.


اگر شرایط محیا باشد، در آینده به سمت ترانس‌های قدرت هم پیش خواهیم رفت.


در خصوص تامین مالی طرح توضیح داده شد: زیرساخت سوله آماده است و فقط باید نصب ماشین‌آلات انجام شود. هزینه سرمایه‌گذاری برای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و قرار بر این است از بانک صنعت و معدن وام دریافت شود و در حال حاضر فرآیند اداری آن برای ابلاغ مصوبه در دست انجام است.


سه دستگاه ۲۰ کیلو واتی از چین درخواست کرده‌ایم.


فاز ۲ و ۳ پروژه بعد از راه‌اندازی فاز اول که مخزن‌سازی است، شروع می‌شود.


با راه‌اندازی فاز اول، خط مخزن‌سازی رشت به ماکو منتقل می‌شود و فضای باز شده در رشت باعث می‌شود ۵۰ تا ۶۰درصد ظرفیت تولید رشت بالا رود و از این محل افزایش فروش به دست می‌آوریم و به‌صورت میانگین سال آینده به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.


این پروژه هم نیاز داخلی و هم نیاز صادراتی ما را تامین می‌کند.


وامی که قرار است از بانک صنعت و معدن دریافت شود، در قالب مشارکت مدنی و به صورت ریالی با بازپرداخت ۱۹درصدی است. بعد از اتمام پروژه ۶ ماه تا یک سال تنفس برای پرداخت اقساط داده می‌شود.


برنامه IPO کردن نیرو ترانسفو در دستور کار وارس است.


انتقال وارس به بازار بالاتر در دستور کار است.


وارس برنامه دارد سال آینده ۸هزار عدد ترانسفورماتور در رشت تولید کند که اگر مخزن‌سازی ماکو راه‌اندازی شود، این عدد در رشت به ۱۲هزار می‌رسد.


سعی بر این است تا قبل از مجمع، افزایش سرمایه داشته باشیم.


انتهای خبر

0
0