بورس۲۴
1403/05/29
12:23
رشد درآمدهای «تنوین» در تیر ماه

بورس ۲۴: درآمد های عملیاتی شرکت از دو محل ارائه خدمات (عمدتا تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی) و سرمایه گذاری حاصل می شود.

بورس۲۴ :درآمد های عملیاتی شرکت از دو محل ارائه خدمات (عمدتا تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی) و سرمایه گذاری حاصل می شود.


در تیر ۱۴۰۳ مجموعا ۱۶۴ میلیارد تومان درآمد از محل فعالیت های مذکور کسب کرده و توانسته ارزش تجمیعی درآمدهای ۴ ماهه خود را به ۵۷۰ میلیارد تومان برساند؛ این رقم برای دوره مشابه برابر با ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.


در تیر ۱۴۰۲ درآمد ماهانه بیزینس در سطح ۱۲۸ میلیارد تومان گزارش شده بود و این یعنی در تیر ۱۴۰۳ شاهد رشد ۳۵ میلیاردی رقم درآمد ماهانه شرکت هستیم.


1

در این مدت ۴ ماهه، از محل ارائه خدمات ۲۲۴ میلیارد تومان و از محل سرمایه گذاری ها ۳۴۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.


بخش اعظم درآمد ارائه خدمات، از محل بازارگردانی ایجاد شده است؛ ۴۸٪ معادل ۱۰۷ میلیارد تومان. این رقم در دوره مشابه ۱۴۰۲ برابر با ۵۸ میلیارد تومان بوده؛ فلذا در اسکیل مقایسه ای، شاهد جامپ ۸۴٪ در این مجرای درآمدی هستیم.


در صورت های مالی بهار ۱۴۰۳، از محل درآمد ۴۰۸ میلیاردی، سود خالصی معادل ۳۲۹ میلیارد تومان شناسایی کرده که تقریبا برابر با ۲۷٪ از سود خالص دوره ۱۴۰۲ است. با انتقال این رقم به سود انباشته، مانده این حساب به ۶۲۶ میلیارد تومان رسیده؛ تقریبا ۱۶٪ از ارزش اسمی سرمایه شرکت.


با عنایت به صورت جریان وجوه نقد در میابیم که نقدینگی بیزینس در قیاس با بهار ۱۴۰۲، در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد. در این مدت ۳ ماهه تقریبا ۱۰۶ میلیارد تومان وجوه نقد از محل فعالیت های عملیاتی حاصل شده؛ حال آنکه این رقم در بهار ۱۴۰۲ برابر با ۳۳ میلیارد تومان بوده است. پرواضح است که رشد نقدینگی در دسترس، ارتباط مستقیمی با فعالیت های سرمایه گذاری بیزینس داشته و می تواند عایدی این بخش را افزایش دهد.


در ضمن در خصوص دیگر فاکتور سنجش نقدینگی (سرمایه در گردش) باید گفت که در انتهای بهار ۱۴۰۳ دارایی های جاری شرکت در سطح ۵.۶۶ هزار میلیارد تومان گزارش شده که با احتساب ۱.۵ همت بدهی جاری، سرمایه در گردش شرکت در عدد مثبت ۴.۱ هزار میلیارد تومان محاسبه می شود.


در ضن، مجموع بدهی های شرکت نیز برابر با ۲ همت بوده، فلذا تمام تعهدات مالی شرکت از محل دارایی های جاری قابل تسویه است و این یعنی ریسک مالی بسیار پایین برای شرکت.


انتهای خبر

0
0