همفکران
1401/11/09
10:31
جهش ۱۵درصدی نرخ کنسانتره زغالسنگ در دی ماه

براساس اطلاعات منتشرشده توسط انجمن زغالسنگ ایران، نرخ هر تن کنسانتره زغالسنگ در دی ماه به ۴،۳۰۸،۷۸۵ تومان رسید که نه تنها این قیمت نسبت به ماه قبل رشد ۱۵درصدی را تجربه کرده، بلکه بالاترین نرخی محسوب می‌شود که تا کنون این محصول به خود دیده است.

به گزارش همفکران؛ طی سال ۱۴۰۰، هر تن کنسانتره زغالسنگ در بازار داخلی به طور میانگین با قیمت ۳ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان معامله شد. در این سال، کف قیمت ماهانه ۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۰) و سقف قیمت ماهانه ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان بود که در مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسید.


در سال جاری، فروش ماهانه این محصول از ۴ میلیون و ۷۳ هزار تومان آغاز شد، اما پس از اردیبهشت ماه که به ۴ میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید، با روند کاهشی مواجه شد و در شهریورماه امسال به کمترین نرخ ماهانه خود در محدوده ۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان رسید. با این وجود در ماه‌های اخیر، بار دیگر با روند صعودی همراه شد و در دی ماه به بالاترین نرخ تاریخی خود دست یافت.


در ۹ ماهه سال جاری، میانگین قیمت هر تن کنسانتره زغالسنگ ۳ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان بود که با توجه به جهش خوب نرخ این محصول در دی ماه، اکنون میانگین ۱۰ ماهه آن به حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شده است.



انتهای خبر

0
0