بورس پرس
1400/04/02
10:45
گام جدید پترول در توسعه صنایع پایین دستی با قرارداد طرح کریستال ملامین لردگان

قرارداد EPC طرح کریستال ملامین لردگان به ارزش ۴۱ میلیون دلار و پیش بینی آغاز فروش محصول از شهریور سال ۱۴۰۲ بصورت ۲۰ درصد عرضه به بازار داخلی و ۸۰ درصد، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قرارداد EPC طرح کریستال ملامین لردگان با حضور رسول اشرف زاده مدیرعامل پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، حسین بامیری نماینده لردگان در مجلس، نادر جداری مدیرعامل شرکت پترو آرمندلردگان و شرکت پناه صنعت پارت امضا شد.


اشرف زاده در این مراسم طرح کریستال ملامین لردگان را یکی دیگر از طرح‌های ارزشی پترول برشمرد و گفت: این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی ،ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه در مجاورت شرکت پتروشیمی لردگان در چهار محال و بختیاری در حال احداث است.


وی افزود: بر اساس نقشه راه، پترول همواره بر این اصل استوار بوده که باتکیه بر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بومی، استفاده حداکثری از توان سازندگان و پیمانکاران داخلی و بهره‌گیری از دانش و فن آوری روز دنیا و آینده نگری و برنامه ریزی، نقش مهمی را در ارتقای صنعت پتروشیمی ایفا کند و با مانع زدایی ها، مسیر را برای شکوفایی بیش تر شرکت های تابعه مهیا سازد.


اشرف زاده ادامه داد: پترول همواره به دنبال تنوع‌بخشی سبد انواع محصولات و فرآورده‌های پتروشیمیایی است. با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش، در صدد توسعه نظام‌مند صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات جدید باارزش افزوده بالا بوده تا موجبات نوآوری، ، شکوفایی اقتصادی منطقه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کمتر توسعه یافته فراهم شود.


مجید اسماعیل زاده مدیر پروژه پترو آرمند نیز گفت: در راستای سیاست‌گذاری‌های پترول و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس مبنی بر تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های پتروشیمیایی، احداث واحد تولید کریستال ملامین در پایین‌دست مجتمع تولید اوره شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت و در حال پیشرفت است.


وی با اشاره به تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول تحت فناوری نسل سوم شرکت یورو تکنیکای ایتالیا افزود: برای شرکت بسیار مهم است که اجرای این پروژه با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی انجام شود. محل اجرای طرح در مجاورت شرکت کود شیمیایی لردگان بوده لذا مواد اولیه اصلی و خدمات جانبی از این مجتمع تامین و فروش تجاری محصول کریستال ملامین طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از شهریور ۱۴۰۲ بصورت ۲۰ درصد عرضه به بازار داخلی و ۸۰ درصد صادرات در نظر گرفته شده است.


اسماعیل زاده ادامه داد: ارزش قرارداد امضا شده ۴۱ میلیون دلار بوده و موجب اشتغالزایی ۵۰ نفر در مدت زمان اجرای طرح خواهد شد. محصول تولید شده افزون بر سودآوری بالا در تولید پلاستیک، رنگ، کود و پارچه، تولید ورقه‌های MDF ، لمینت‌ها، پانل‌های مبتنی بر چوب، روکش‌ها و صنایع تزئینی و...کاربرد دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0