آکادمی هلاکوئی
1400/05/09
22:26
مزرعه استخراج قرقیزستان در محل اقامت خصوصی: ۱۱۸ دستگاه استخراج بیت کوین توقیف شد

یک زمین استخراج بزرگ غیرقانونی مخفی در فضای…

یک زمین استخراج بزرگ غیرقانونی مخفی در فضای مسکونی خصوصی در قرقیزستان کشف شد. کمیسیون امنیت ملی قرقیزستان به این محل حمله کرده و ۱۱۸ دستگاه استخراج بیت کوین متصل به منابع انرژی را مصادره کرده است.


به گفته مقامات ، عملیات استخراج بزرگ بیت کوین به شبکه برق قرقیزستان “خسارت بزرگی” وارد کرده است. مشخص شد که مزرعه استخراج بیت کوین با نصب تجهیزات عایق صدا و تهویه در زیر رادار پنهان شده بود.


قرقیزستان قوانین استخراج را تشدید می کند


عملیات استخراج رمزارز قرقیزستان پس از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)هنگامی که قیمت رمزارزها در سطح جهان شروع به افزایش کرد ، شاهد رشد چشمگیری بود. این کشور شاهد افزایش فعالیت ماینرها با برق ارزان قیمت قرقیزستان بود. با این حال ، این به نوبه خود منجر به موجی از کمبود برق در کشور شد و تا سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) ، شرکت دولتی هلدینگ برق دولتی قرقیزستان ممنوعیت صدور برای پروژه های استخراج بیت کوین را اعلام کرد.


با این وجود ، زمین های استخراج که از سیستم های برق آبی خصوصی استفاده می کردند ، مجاز به ادامه فعالیت های استخراج بودند ، یعنی ممنوعیت در مورد این تاسیسات اعمال نمی شود.


سرکوب ماشین آلات استخراج بیت کوین به دلیل مصرف بالای انرژی در سطح جهانی افزایش یافته است و اخیرا ، مقامات مالزی بیش از ۱۰۰۰ سکوی استخراج بیت کوین را که به تصرف خود درآورده بودند ، علنا تخریب کردند.


کشورها موضع موافق و مخالف استخراج بیت کوین دارند. در حالی که چندین کشور آسیایی علیه ارزهای دیجیتال گرد هم می آیند ، قزاقستان تعداد زیادی ماینر رمزارز را که از چین نقل مکان کرده اند ، پذیرفته است. این کشور شاهد افزایش شش برابری سهم استخراج در یک سال بوده است که از ۱.۴ درصد در ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)به ۸.۲ درصد افزایش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: coingape


انتهای خبر

0
0