آکادمی هلاکوئی
1401/05/22
10:50
رمزارز حریم خصوصی Monero، در حال دریافت یک بروزرسانی بزرگ است

رمزارز Monero، پروتکل محبوب متمرکز بر حفظ حریم…

رمزارز Monero، پروتکل محبوب متمرکز بر حفظ حریم خصوصی، در حال آماده شدن برای یک ارتقاء بزرگ شبکه در این آخر هفته، ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) است. مونرو که رمزارز اصلی آن XMR است، یک پروژه منبع باز است که در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) با نام “Bitmonero” راه اندازی شد. این پروتکل ادعا می‌کند که XMR یک رمزارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است که سوابق تراکنش های مالی را بصورت محرمانه نگه داری می کند.


ارتقاء از طریق یک هارد فورک که تغییری دائمی در بلاکچین بوده و با گذشته سازگار نیست، انجام خواهد شد. به عبارتی گره ها یا تغییر را می پذیرند یا در یک بلاکچین جداگانه به وجود آمده از طریق هاردفورک به کار خود ادامه می دهند.


یکی از توسعه دهندگان مونرو در مصاحبه ای با CoinDesk در روز جمعه گفت: «امروز نرم افزار خود را به نسخه ۰.۱۸ مونرو ارتقا دهید.» او اضافه کرد که کاربران باید پست وبلاگی مونرو که در ماه آوریل (فروردین) منتشر شد و این ارتقا را به تفصیل توضیح می دهد، مطالعه کنند.


این ارتقای برنامه ریزی شده برای روز شنبه، چندین ویژگی را معرفی می کند که برخی از تغییرات و بهبودهای مورد انتظار به شرح زیر می باشد:


تعداد امضاکنندگان برای امضای حلقه یا امضای دیجیتای که ردیابی منشا تراکنش های مونرو را غیرممکن می سازد، برای هر تراکنش از ۱۱ به ۱۶ افزایش می یابد.


الگوریتم فعلی Bulletproofs به Bulletproofs+ ارتقا خواهد یافت. Bulletproofs+ اندازه تراکنش را کاهش می دهد و سرعت تراکنش را افزایش می دهد. انتظار می رود عملکرد کلی ۵ تا ۷ درصد بهبود یابد.


View tags راهی جدید برای سرعت بخشیدن به همگام سازی کیف پول به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.


نوسان کارمزد به حداقل می رسد و امنیت کلی شبکه بهبود می یابد.


عملکرد چند امضایی بهبود می یابد و پچ های امنیتی مهم نیز اضافه می شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0