اخبار اکس نوین
1400/06/23
10:10
نظر خالق لایت کوین در رابطه با خبر جعلی والمارت

اکس نوین: دیروز یکی از روزهای نه چندان خوب برای هولدرهای لایت کوین بود. درست پس از آنکه بیانیه‌ای مبنی بر پذیرش لایت کوین از جانب شرکت والمارت منتشر شد و قیمت این ارز افزایش یافت، خبر جعلی از آب درآمد و قیمت فرو ریخت. چارلی لی خالق لایت کوین در گفتگویی نسبت به این خبر جعلی واکنش نشان داده است. خبر جعلی پذیرش لایت کوین توسط والمارت گفته می‌شد که شرکت والمارت، بزرگ‌ترین شرکت فروشگاه‌های خرده‌فروشی جهان دیروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی، از پذیرش لایت کوین خبر داده است. بر اساس این بیانیه قرار بود از روز نخست ماه اکتبر، تمامی فروشگاه‌های تجارت الکترونیک والمارت پذیرش لایت کوین را آغاز…

اکس نوین : دیروز یکی از روزهای نه چندان خوب برای هولدرهای لایت کوین بود. درست پس از آنکه بیانیه‌ای مبنی بر پذیرش لایت کوین از جانب شرکت والمارت منتشر شد و قیمت این ارز افزایش یافت، خبر جعلی از آب درآمد و قیمت فرو ریخت. چارلی لی خالق لایت کوین در گفتگویی نسبت به این خبر جعلی واکنش نشان داده است.


گفته می‌شد که شرکت والمارت، بزرگ‌ترین شرکت فروشگاه‌های خرده‌فروشی جهان دیروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی، از پذیرش لایت کوین خبر داده است. بر اساس این بیانیه قرار بود از روز نخست ماه اکتبر، تمامی فروشگاه‌های تجارت الکترونیک والمارت پذیرش لایت کوین را آغاز کنند.


این خبر باعث افزایش قیمت لایت کوین تا ۲۲۷ دلار شد. با این حال، با جعلی اعلام شدن خبر پذیرش لایت کوین توسط والمارت، بهای این ارز دیجیتال به سرعت سقوط کرد. در حالی که حساب توییتری لایت کوین و خبرگزاری‌های مطرحی چون رویترز این خبر را تایید کرده بودند، شرکت والمارت به طور رسمی اعلام کرد که خبر پذیرش لایت کوین صحت ندارد. بلافاصله پس از این بیانیه لایت کوین توییت خود در رابطه با این خبر را حذف کرد.


چارلی لی، خالق لایت کوین در گفتگویی با روزنامه وال استریت ژورنال از دلیل توییت اشتباه این شرکت و تایید این خبر جعلی پرده برداشت.


به گفته لی، مدیر رسانه ای بنیاد لایت کوین تصور کرده که اخبار مربوط به پذیرش این ارز توسط والمارت واقعی است و به محض اینکه از جعلی بودن آن با خبر شده آن را حذف کرده است.


به گفته لی، این شرکت هیچ همکاری با والمارت نداشته و وی نمی‌داند چه کسی پشت این خبر جعلی بوده است.


در زمان نگارش این خبر لایت کوین با قیمت ۱۷۸.۴۷ دلار معامله می‌شود.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0