رمزارز نیوز
1400/10/29
15:47
قسم به روح سنت جورج که بیت کوین استخراج نمی‌کنم!

شهروندان منطقه سوانتی (Svaneti) گرجستان توسط دولت مجبور شده‌اند که سوگند مقدس را یاد کنند تا ارز دیجیتال استخراج نکنند، زیرا به… مطالعه مطلب ...

شهروندان منطقه سوانتی (Svaneti) گرجستان توسط دولت مجبور شده‌اند که سوگند مقدس را یاد کنند تا ارز دیجیتال استخراج نکنند، زیرا به گفته دولت، اصلی‌ترین مقصر قطعی برق در این کشور استخراج بیت کوین است!


اقتصاد منطقه شمال غربی سوانتی به صنعت توریسم متکی است، صنعتی که طبق گزارش Macrotrends از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ هر سال رشد داشته است. به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت توریسم این منطقه در سال ۲۰۲۰ سقوط شدیدی کرد و به تازگی درآمدهای این حوزه به سطوح قبل از شیوع کرونا بازگشته است.


برای جبران این کاهش درآمد، شهروندان این منطقه به استخراج ارز دیجیتال روی آوردند. چیزی که همواره برای قطعی شدید برق و اختلال در برق رسانی در این منطقه مقصر شناخته شده است.


حالا بنابر ویدیویی که برای خبرگزاری محلی Sputnik Georgia ارسال شده، ماینرهای این منطقه در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ در کلیسا جمع شده‌اند تا به روح سنت جورج قسم بخورند که دیگر ارز دیجیتال استخراج نکنند! لازم به ذکر است که چنین سوگندهایی تعهدی غیر قابل شکست ایجاد می‌کنند. بعد از اینکه شهروندان شهر مستیا (Mestia) در منطقه سوانتی به خاطر تهدید شرکت برق‌رسانی این منطقه، Energo Pro مبنی بر افزایش تعرفه‌ها، شروع به تظاهرات شدید کردند، مسئله استخراج رمزارز در این منطقه به بحث جنجالی تبدیل شده است.


لازم به ذکر است که سوانتی یک منطقه کوهستانی در شمال گرجستان است که رایگان بودن برق در برخی از نواحی آن باعث شده که جذابیت زیادی برای استخراج بیت کوین داشته باشد.


این روزها این وضعیت در نقاط دیگر جهان هم دیده می‌شود. ماینرهای بیت کوین این اواخر به سمت کشورهایی که تعرفه برق پایینی دارند روانه شده‌اند و این باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان محلی آن مناطق شده است. به عنوان مثال در کوزوو و قزاقستان، دولت‌ها استخراج ارز دیجیتال را ممنوع کردند تا از مصرف زیاد انرژی در این کشور جلوگیری کنند.


شهرداری مستیا در پایان سال ۲۰۲۱ بیانیه‌ای صادر کرد که دلیل مقصر بودن استخراج ارز دیجیتال در اختلال در تامین انرژی این شهر را شرح می‌دهد. در این بیانیه نوشته شده:


در مقایسه با سال‌های اخیر، مصرف انرژی امسال نسبت به سال‌های گذشته رشدی ۲۳۷ درصدی داشته است.


شرکت برق Energo Pro افزایش وسیع مصرف انرژی را عامل بی‌ثباتی برق این منطقه معرفی کرده است. در روز ۵ ژانویه این شرکت اعلام کرد که مصرف انرژی این منطقه به ۲۷ مگاوات رسیده است. این میزان ۴ برابر بیشتر از حد تحمل زیرساخت‌های این شرکت است.


انتهای خبر

0
0