رمزارز نیوز
1401/02/17
12:05
توکن تتلو، کلاهبرداری یا پر سود؟

بر اساس اخبار منتشر شده از محمد جرجندی، کارشناس جرایم سایبری، جدیدترین کلاهبرداری که اکنون شاهد آن هستیم،… مطالعه مطلب ...

بر اساس اخبار منتشر شده از محمد جرجندی، کارشناس جرایم سایبری، جدیدترین کلاهبرداری که اکنون شاهد آن هستیم، مربوط به توکن CCN که توسط محمدرضا کرمی پور (هومن کرمی) راه‌اندازی شده، است.


دریافت ۷۰,۰۰۰ شیبا رایگان فقط با تکمیل ثبت نام در صرافی والکس میتونی ۷۰,۰۰۰ شیبا رایگان هدیه بگیری!


دریافت جایزه به گزارش سایت اصلاحات نیوز، هومن کرمی که اکنون در ترکیه مستقر است، برای تبلیغ توکن خود اسپانسر کنسرت تتلو (امیرحسین مقصودلو) در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ شده بود. تبلیغ این توکن که در واقع یک شت‌کوین به شمار می‌رود و پشتوانه قابل اطمینانی نیز ندارد، در این کنسرت به صورت گسترده انجام شد و در تلاش برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه بوده است.


تبلیغ شت‌کوین CCN در کنسرت تتلو

به گفته جرجندی، پیش از این نیز کرمی در ایران با روش پامپ و دامپ، کلاهبرداری و فرار کرده بود؛ اکنون نیز با استفاده از این روش، در حال تبلیغ یک توکن بی‌ارزش است و افراد ناآگاه به راحتی اغفال می‌کند.

tatalo CCN scam token

توکن CCN به تازگی، یعنی مارس ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده و از این پس نیز شاهد تبلیغات گسترده آن در پلتفرم‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام نیز خواهیم بود.


بر اساس نظر کارشناسان حوزه رمزارز، کلاهبرداری بودن این توکن تایید شده و عملا هیچ پشتوانه و ارزشی ندارد و هومن کرمی نیز اکنون با استفاده از آن در حال کلاهبرداری از مردم است.


همچنین لوگوی این توکن کاملا مشابه شبکه خبری CNN است و سازنده آن قصد داشته از این روش نیز برای تاثیر گذاشتن روی ذهن مخاطبان خود و فروش آن استفاده کند.

tatalo CCN scam token

دلایل اصلی کلاهبرداری بودن توکن CCN

بر اساس نتایج بررسی‌های کارشناسان، دلایلی مبنی بر کلاهبرداری بودن توکن CCN ارائه شده است:


توکن CCN بر روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است. با توجه به آمارهای بلاکچین بایننس، این توکن تقریبا ۱۶ هزار و ۸۰۰ هولدر دارد که تمام آدرس این ولت‌ها فیک است.

tatalo CCN scam token

استخر نقدینگی که هومن کرمی برای CCN در پنکیک سواپ در نظر گرفته تنها ۲ دلار است.

tatalo CCN scam token

با توجه به اسمارت کانترکت این توکن، قابلیت‌های burn ،access control ،blacklist وpause و دسترسی‌های دیگر را برای صاحب اسمارت کانترکت فراهم کرده است. با توجه به موارد فوق، اگر افراد این توکن را خریداری کرده و در کیف پول خود نگه دارند، صاحب کانترکت می‌تواند این توکن را در ولت بسوزاند، بلاک کند، داخل بلک لیست فروش بگذارد و حتی انتقال آن روی بلاکچین را محدود کند و عملا افراد هیچ مالکیتی روی توکن نخواهند داشت و تمام دسترسی‌ها در اختیار صاحب کانترکت (اسکمر) خواهد بود!


انتهای خبر

0
0