بورس نیوز
1402/11/25
10:17
مقام اول "شیراز" در اوره سازان کشور/ طرح توسعه‌ای "کریستال ملامین" اولویت "شیراز" است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: طرح کریستال ملامین در اولویت ماست. ارزیابی پیمانکاران از طریق آگهی فراخوان مناقصه انجام شده است. قرار بود این طرح از سال ۹۰ اجرا شود. در حال حاضر بازنگری مجدد آن را انجام می‌دهیم.


احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل پتروشیمی شیراز در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در این شرکت اظهار کرد: اخیرا رویکرد ما به سوی دانش بنیان شدن و ساخت قطعات در داخل کشور و بهینه سازی مصرف است. در واحد اوره شرکت پتروشیمی شیراز از ۷ کاتالیست، ۶ کاتالیست توسط شرکت‌های دانش بنیان با کیفیت بالا تولید شده است.


وی با اشاره به درآمد‌های عملیاتی "شیراز" افزود: در حال حاضر شیراز از برنامه‌ای که برای تولید داشته، عبور کرده است. تا پایان دی ماه یک درصد از برنامه خود جلو زده و تا پایان سال کارنامه درخشانی شیراز مشاهده خواهد شد.


حیدرنیا همچنین ادامه داد: به سهامداران این نوید را می‌دهیم که پرونده‌هایی که با پیمانکاران داشتیم به بهترین شکل ممکن آن‌ها را مرتفع کردیم. از نظر انبار قطعات یدکی، پتروشیمی شیراز معضل بزرگی داشت که در حال حاضر قطعات یدکی ما برای ۱۵ تا ۲۰ سال تولید شد و علیرغم مشکلاتی که وجود داشت با نگاه بومی سازی تا حد امکان تهیه شده است.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت بیان کرد: طرح کریستال ملامین در اولویت ماست. ارزیابی پیمانکاران از طریق آگهی فراخوان مناقصه انجام شده است. قرار بود این طرح از سال ۹۰ اجرا شود. در حال حاضر بازنگری مجدد آن را انجام می‌دهیم. به جهت اینکه مطمئن شویم این طرح سودده باشد و در صورت اطمینان اولین طرح کریستال ملامین را آغاز می‌کنیم.


وی توضیح داد: با توجه به اینکه ما محصولات متنوعی در حوزه پتروشیمی داریم، متانول را برای پلی اتیکال با پوشش گوگردی مد نظر داریم. طرح پروژه بازیابی پساب آب را در دستور کار داریم. با توجه به بحث نزولات آسمانی ما به فکر تامین آب از طریق خط لوله انتقال به فارس هستیم که از اصفهان به آباده می‌رود. این‌ها برای آینده آب شرکت مدنظر ماست. اما طرح کریستال ملامین در اولویت ماست.


حیدرنیا درباره سود "شیراز" همان طور که در کدال نیز مشخص است، باتوجه به قیمت اوره که نسبت به سال گذشته به نصف رسیده، اما به جرات می‌گویم پتروشیمی شیراز در عرصه رقابت سود خوبی داشته است. شرکت پتروشیمی شیراز در بین اوره سازان مقام اول را دارد. ما نسبت به ظرفیت و میزان تولید نفر اول اوره ساز کشور هستیم.


فعالیت شرکت پتروشیمی شیراز در حوزه اوره است. گاهی اوقات، یک شرکت اوره ساز را با یک شرکت پلیمری مقایسه می‌کنیم که این نشانه عدم شناخت است.


مدیرعامل "شیراز" با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: ما در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدامات خوبی برای شهرستان‌های اطراف شیراز انجام دادیم. همچنین، با موافقت سهامداران تبدیل وضعیت پرسنل نیز انجام شد که این باعث ایجاد انگیزه و رشد تولید می‌شود.

انتهای خبر

0
0