سنا
1400/07/21
13:37
۵ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و یکم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۷۸۹ واحد کاهش، رقم ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۱۶ هزار و ۷۶۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۹ هزار و ۲۳ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۷۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۷ هزار و ۳۲۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۲۹ هزار و ۸۵۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۹ هزار و ۵۹۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۲۵ هزار و ۸۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سایر اشخاص بورس انرژی با ۱۵۲ واحد، شرکت تامین سرمایه تامین با ۱۰۶ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۷۹ واحد، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با ۴۷ واحد و شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت صنایع پتروشمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۲۸۴ واحد، شرکت با یک هزار و ۹۴۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۰۹ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۳۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۷۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0