آکادمی هلاکوئی
1400/10/27
22:50
تحلیل تکنیکال ریپل؛ دوشنبه ۲۷ دی

رمزارز ریپل (XRP) در داخل یک الگوی پرچم…

رمزارز ریپل (XRP) در داخل یک الگوی پرچم محدود نوسان می کند که حاکی از روند نزولی آن است زیرا گاوها قادر به حفظ قیمت در بالای سطح حمایت ۰.۷۸ دلاری نیستند. از این رو ، این سطح توسط خرس های ریپل به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است. کف قیمت جدید روزانه ممکن است به زودی حاصل شود و خرس ها می توانند قیمت ریپل را به شدت کاهش دهند. انتظار می رود که روند نزولی تا حدودی در سطح ۰.۷۰ دلاری متوقف شود اما خرس ها قصد دارند که ریپل را به سطح ۰.۵۸ دلاری برسانند که پس از آن ، پوزیشن های معاملاتی شورت خود را ببندند.


احتمال سقوط ۲۵ درصدی ریپل


اگرچه الگوی مذکور حاکی از حرکت قیمت به هر دو جهت بازار است ، اما به نظر می‌رسد گاوها توانایی حفظ حمایت ۰.۷۸ دلاری را ندارند، این به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن ، RSI به زیر میزان ۵۰ کاهش یافته است که حاکی از احتمال ادامه روند نزولی است. قیمت طی روند نزولی امروز به سمت مرز بالایی الگوی پرچم حرکت کرد که نشان دهنده تحت فشار قرار گرفتن گاوها است. گاو ها در تلاش هستند که در بازه زمانی کوتاه مدت، ریپل را مورد حمایت قرار دهند.


اگر گاوها نتوانند پرایس اکشن ریپل را به سمت سطوح بالاتر پیش ببرند ، یک سناریوی دو مرحله ای آغاز می شود. طی مرحله اول، ریپل در حدود سطح ۰.۷۰ دلاری متوقف می شود ، سطحی که به عنوان کف قیمتی ۱۰ ژانویه(۲۰ دی) شناخته می شود. در این مرحله ، کف قیمتی سال جاری مورد امتحان قرار می گیرد. سپس، انتظار داشته باشید که کف های قیمت جدیدی در سال ۲۰۲۲ به ثبت برسد زیرا خرس‌ها به دنبال سیو سود در قیمت ۰.۵۸ دلاری هستند. سطح ۰.۵۸ دلاری به عنوان سطح حمایتی ماهانه S۱ شناخته می شود.


XRPUSD 2022 01 17 12 02 01 637780221728471709 300x175 - تحلیل تکنیکال ریپل؛ دوشنبه 27 دی

نمودار روزانه جفت ارز XRP/USD زمانی که بازارهای جهانی بتوانند در نهایت احساسات منفی ناشی از چشم انداز سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم کنار بگذارند ، بازیابی ریپل به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. در ابتدا ، ریپل سریعا به بالای سطح ۰.۸۴ دلاری بازیابی خواهد شد و آنرا به سطح حمایتی تبدیل می کند. با عبور موفق از مقاومت الگوی پرچم ، سطح ۰.۷۸ دلار مجددا مورد حمایت قرار می گیرد. با بازیابی شاخص RSI به بالای میزان ۵۰ ، سرمایه گذاران قیمت را به سطح ۰.۸۸ دلاری خواهند رساند ، سطحی که با میانگین متحرک ساده ۵۵ روزه (SMA) همسطح است. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۵۵ روزه در سطح ۰.۹۵ دلار، با هم برخورد می کنند. در این سطح ، خرس ها مجددا می توانند شانس خود را برای آغاز روند نزولی امتحان کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: fxstreet


انتهای خبر

0
0