بورس پرس
1401/03/28
11:28
بازی دو سربرد عرضه اولیه سهام تپسی برای بازار سرمایه و استارت آپ ها

با ورود شرکت تپسی به فرابورس نقطه عطفی در تاریخ بازار سرمایه و مجموعه استارت آپ ها رقم خورد که منجر به بازی دو سر برد برای دو طرف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، با ورود شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به تپسی به فرابورس نقطه عطفی در تاریخ بازار سرمایه و اکوسیستم استارت آپی رقم خورد.


بنابراین گزارش، فارغ از کسب و کارهای بخش مالی و صندوق‌ها، بازار سرمایه به عنوان نمایشگری از اقتصاد ایران مملو از شرکت‌هایی است که اتکای آنها به تولید، فروش و بعضا صادرات کامودیتی ها است. حتی بخش مالی و بانک ها نیز بیش از هر چیز، دارایی ثابت را در ترازنامه دارند. در چنین شرایطی ورود یک شرکت متکی بر دانش و دارایی نامشهود فصل جدیدی را برای بازار سرمایه رقم می زند.


بر این مبنا ماه ها است بحث درباره نحوه قیمت گذاری تپسی، نقل محافل فعالان بورسی بود. اکنون بازار سرمایه باید متغیرهای دیگری را در فرایند قیمت گذاری، تحلیل سهام و روند جاری حضور شرکت های دانش بنیان در نظر گیرد.


شرکت های دانش بنیان نیز با پیشگامی تپسی می توانند عیار را در بازار سرمایه محک بزنند. ضرورت ارتقای شفافیت مالی و عملکردی و پاسخگویی، موجب می شود تا شرکت های دانش بنیان بعدی نیز که وارد این بازار می شوند، مجموعه هایی شفاف تر و کارآمد تر از شرکت های فعلی باشند. به این ترتیب شاهد بازی دو سر برد بازار سرمایه و اکوسیستم استارت آپی خواهیم بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0